Piața de electricitate este liberă. Ce trebuie să știi?

De la 1 ianuarie 2021, prețul energiei electrice pentru consumatorii casnici nu va mai fi stabilit de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), ci se va forma liber, reflectând condițiile din piață. O piață liberă înseamnă pentru tine posibilitatea de a alege oricând oferta care răspunde cel mai bine nevoilor tale.

Află ce fel de client ești și ce oferte ți se potrivesc

Ești client în serviciu universal E.ON dacă:

  • pe contractul tău de energie apare în titlu mențiunea "Contract cadru de furnizare a energiei electrice".
  • pe prima pagină a facturii tale, în tabelul "Detalii factură curentă", ai pe prima linie "Electricitate Serviciu Universal (SU)".

Ce trebuie să faci?

Ca urmare a liberalizării pieței, tarifele reglementate au fost înlocuite de oferta serviciu universal, iar acum ești beneficiar al acestui produs.

Păstrează această ofertă sau alege una din ofertele recomandate și încheie un contract nou. Ai nevoie de copia actului de identitate, ultima factură de energie electrică și, după caz, de copia actului de proprietate și de valoarea indexului de pe contor.

Ești deja client E.ON de piață liberă dacă:

  • pe contractul tău de energie apare în titlu mențiunea "Serviciu de furnizare a energiei în sistem negociat".
  • pe prima pagină a facturii, în tabelul "Detalii factură curentă", ai pe prima linie numele produsului achiziționat (de ex. E.ON Home Electric).

Ce trebuie să faci?

Ești client pe piața liberă, nu ai de făcut nimic! Bucură-te în continuare de aceleași condiții și de avantajele produsului tău de energie sau alege un nou produs, mai potrivit nevoilor căminului tău. 

*Pentru a încheia un nou contract, ai nevoie de copia actului de identitate, ultima factură de energie electrică și, după caz, de copia actului de proprietate și valoarea indexului de pe contor.

Ești client la alt furnizor dacă:

  • ai contractul de electricitate și factura de consum de la un alt furnizor decât E.ON

Ce trebuie să faci?

Este cel mai bun moment să devii client E.ON! Bucură-te de libertatea de a alege, descoperă recomandările noastre și contractează cel mai potrivit produs pentru căminul tău.

Nu uita, schimbarea de furnizor este gratuită și nu implică modificări la instalație, ale contorului sau alte intervenții de ordin tehnic la tine acasă. 

*Pentru a încheia un nou contract, ai nevoie de copia actului de identitate, ultima factură de energie electrică și, după caz, de copia actului de proprietate și valoarea indexului de pe contor.

Află tot, fără efort!

Ce înseamnă liberalizare? Ce se schimbă și ce rămâne la fel? Ce alegi și cum? La ce trebuie să fii atent?

Ne străduim să-ți fie bine, de aceea, am grupat informațiile ca să fie clare, pe înțelesul tuturor. Simplu ca ABC!

Descoperă ABC-ul liberalizării

Întrebări frecvente

Serviciul universal (SU) este serviciul de furnizare a energiei electrice, garantat de furnizorii de ultimă instanță (FUI) clienţilor casnici şi clienţilor noncasnici, cu un număr de salariaţi mai mic de 50 şi o cifră de afaceri anuală sau o valoare totală a activelor din bilanţul contabil conform raportărilor fiscal anuale, care nu depăşeşte 10 milioane de euro. Clienții care au avut tarif reglementat pănă pe 31.12.2020 sunt facturați acum la prețul de serviciu universal, până când aleg un produs de electricitate pe piața liberă.

Dacă nu închei un nou contract de furnizare pentru un produs de electricitate de pe piața liberă, vei fi facturat în continuare de către furnizorul tău, la preț de serviciu universal.

Momentan, conform normelor în vigoare, nu ai termen limită. Poți oricând achiziționa un produs din piața liberă sau poți râmâne la prețul de serviciu universal. Chiar și după ce alegi o ofertă concurențială, te poți apoi întoarce la serviciu universal.

Găsești prețul unitar de furnizare a energiei tale pe pagina a doua a facturii, în tabelul cu produse și servicii facturate, pe linia denumită „Energie activă".

Da, la E.ON poți încheia un contract 100% online, în 3 pași simpli: estimezi viitoarea factură, alegi locul de consum și încarci documentele, iar apoi semnezi digital contractul. De restul procesului ne ocupăm noi. Documentele necesare la achiziția online a unui contract de energie sunt: copie act identitate, ultima factură de consum, copie act proprietate (după caz).

Pentru încheierea unui nou contract, consultanții noștri îți vor solicita, după caz, următoarele documente:

  • copia actului de identitate
  • ultima factură de energie
  • copia actului de proprietate.

Acestea sunt actele pe care trebuie să le ai la îndemână și în cazul încheierii unui contract online, pe eon.ro.

 

Nu e necesar dar, îți recomandăm să optezi pentru unul din produsele de pe piața concurențială, descrise mai sus. Dacă nu o faci, rămâi la prețul de serviciu universal, ofertă disponibilă aici.

Tariful reglementat de furnizare a energiei electrice stabilit de ANRE a fost desființat și înlocuit cu prețul de serviciu universal. Da, te poți întoarce la serviciu universal (SU).

Nu. Te poți bucura în continuare de avantajele produsului tău actual de energie. Dacă vrei să descoperi alte oferte sau să îți optimizezi costurile cu energia, ești liber să îți schimbi oricând contractul și produsul. Vezi mai sus în pagină recomandările noastre de produs sau vizitează secțiunea „Energie” - „Electricitate” din meniu, pentru detalii despre ofertele noastre.

Intră în secțiunea „Energie” - „Electricitate” de pe acest site pentru a descoperi ofertele noastre pe piața liberă.

Dacă vrei să compari ofertele cu cele ale altor furnizori, intră pe site-ul ANRE - „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice". Acolo găsești toate ofertele furnizorilor de electricitate, alături de detaliile comerciale.

 
Vrei să afli detalii despre liberalizarea pieței de gaz?

Găsește aici informații complete, răspunsuri la întrebări frecvente și cele mai bune oferte recomandate.

Contractul de furnizare energie electrică pentru produsul E.ON Home Electric poate fi consultat aici, iar „Condițiile generale” aplicabile pot fi găsite aici

Ai nevoie de ajutor?