Ce să faci să nu pierzi garanția centralei

Lumințele LED de Crăciun: Cât de mult vei economisi la factura de energie

Ce obligații ne revin pentru păstrarea garanției?

Achiziția unei centrale termice aduce cu sine și obligații, ce țin, în special, de buna sa funcționare, în condiții de siguranță. Acestea sunt direct legate de validitatea garanției comerciale a noului echipament.  

Condițiile care trebuie îndeplinite pentru păstrarea garanției sunt specificate în certificatul de garanție. Dacă nu sunt îndeplinite, garanția devine nulă.

Iată câteva din aceste condiții:

  • Instalarea și punerea în funcțiune a echipamentului trebuie să fie efectuate doar de personal autorizat ISCIR și agreat de producător. 
  • Mentenanța echipamentului trebuie efectuată obligatoriu de către personal autorizat ISCIR, respectând indicațiile producătorului, specificate în manualele și fișele tehnice.
  • Verificările tehnice periodice, verificarea și revizia instalaţiei de utilizare a gazelor naturale trebuie efectuate de către tehnicieni autorizați ISCIR, conform legislației în vigoare.
  • Apelează întotdeauna la personal specializat autorizat pentru defecțiuni ale funcțiilor cu care vine din fabrică, înlocuiri de piese și componente sau orice alte operațiuni de reparare a echipamentului.
  • Utilizează doar tipurile de combustibili și/sau fluide de lucru specificate de producător în fișa tehnică a aparatului.
  • Factorii externi, precum fluctuațiile de tensiune electrică de alimentare, îngheț, calitatea necorespunzatoare a apei/combustibililor, etc. pot influența și ei funcționrea echipamentului și pot conduce la defectarea acestuia, reprezentând motive întemeiate de anulare a garanției.
  • Ai obligația de a nu utiliza aparatul dacă acesta nu se află în intervalul în care este valabilă admitera funcționării.

Deci, ce să nu faci ca să nu pierzi garanția centralei?

Iată câteva practici frecvent întalnite, care conduc, cel mai adesea, la anularea garanției și la situații potențial periculoase de exploatare a echipamentelor.

Nu apela la personal neautorizat pentru instalarea centralei nou achiziționate

O instalare greșită și neconformă duce nu numai la pierderea garanției, dar poate provoca și daune persoanelor, animalelor și lucrurilor din locuința ta.

Evită să pornești singur centrala după instalare

Punerea în funcțiune realizată de persoane neautorizate, de obicei pornirea centralei direct de către beneficiar, fără a aștepta venirea specialiștilor autorizați, reprezintă un factor de risc în exploatarea echipamentului. În cadrul PIF este necesară efectuarea unor reglaje și verificări specifice, utilizând ustensile dedicate: detectoare de scurgeri de gaz, reglarea arderii cu analizoare de gaze de ardere, etc.

Nu utiliza centrala dacă aceasta nu se află în intervalul în care este valabilă admitera funcționării

La punerea în funcțiune, conform legii, beneficiarul trebuie să obțină de la personalul autorizat formularul „Livret aparat”, care atestă că aparatul a fost pus în funcțiune și s-au efectuat toate operațiunile de verificare pentru exploatarea în siguranță a centralei, condiții specificate în legislatia în vigoare.

Nu efectua intervenții neautorizate asupra echipamentului

Orice înlocuiri de piese și componente neconforme, neoriginale, ”after market” sau alte intervenții ale unor persoane neautorizate, aduc cu sine anularea garanției, pot compromite siguranța echipamentului și, totodată, pun în pericol locuința și locuitorii săi, pentru utilizarea ulterioară a echipamentului. 

Evită utilizarea combustibililor și a fluidelor de lucru neconforme

Evită utilizarea altor tipuri de combustibili și a altor fluide de lucru cu proprietăți necorespunzatoare în instalația de încălzire, altele decât cele specificate de producător în fișa tehnică. Aceasta atrage după sine anularea garanției și, totodată, reprezintă un pericol în exploatare.

De exemplu, utilizarea soluțiior de tipul antigel, altii decât cei agreați de producător și în concentrații necorespunzătoare, conduc la defectarea ireversibilă a unor piese din circuitul hidraulic.

Ce să faci pentru și mai multă liniște sufletească?

Știm că centrala se poate defecta chiar atunci când ți-e lumea mai dragă și mai știm că poate fi greu să găsești personal autorizat ISCIR disponibil, fix atunci când ai nevoie mai mult.

Însă, avem vești bune! Pachetele cu centrală termică din oferta E.ON Life includ servicii complete, de la instalare și punere în funcțiune, până la VTP, verificări și revizii periodice la instalația de utilizare gaze naturale, asistență și intervenţii pentru urgenţe. În plus, poți opta pentru un pachet cu garanție extinsă pe toată perioada contractuală.

Astfel, ai liniște sufletească deplină, știind că orice s-ar întâmpla, ai un număr de telefon dedicat, la care poți suna non stop și un tehnician autorizat ISCIR te îndrumă și îți oferă asistență prin telefon sau la tine acasă.


Te-ar mai putea interesa și

Când apar defecțiuni la centrala termică și de ce?

Când apar defecțiuni la centrala termică și de ce?

Citește mai mult
5 beneficii ale unui termostat inteligent și cum te ajută să economisești la factura de energie?

5 beneficii ale unui termostat inteligent și cum te ajută să economisești la factura de energie?

Citește mai mult
Ce verificări sunt obligatorii la centrala termică și cât de des trebuie efectuate?

Ce verificări sunt obligatorii la centrala termică și cât de des trebuie efectuate?

Citește mai mult
Ai nevoie de ajutor?