Poți achita facturile de consum E.ON:

  • Cu card bancar la: BRD, BCR, ING Bank, Unicredit Bank, Banca Transilvania și din E.ON Myline
  • Cu numerar la:  BRD, BCR, CreditCoop, PayPoint, un-doi-Centru de Plăți, Westaco
  • Prin transfer bancar la: BRD, ING Bank, Unicredit Bank, CreditCoop
  • Prin Direct Debit la: BRD,  BCR, ING Bank, Banca Transilvania, Raiffeisen Bank
  • Prin Internet banking la: BRD, BCR, ING Bank, Banca Transilvania, Unicredit Bank
  • Prin telefon/Mobile banking la: BRD, BCR, ING Bank, Banca Transilvania, Orange Money
  • La POS prin scanarea codului de bare de pe factură la toți comercianții acceptanți și prin virament bancar la BRD, BCR, CreditCoop și Banca Transilvania

Toate aceste modalități de plată sunt fără comision.

Punctele de încasare PayPoint, un-doi Centru de plăți și Westaco sunt terminale de plată amplasate în magazinele cu profil de comerț general sau benzinării unde, odată cu plata cumpărăturilor poți achita și factura E.ON în numerar. 

  • Atunci când achiți cu numerar, prezintă factura de consum la ghișeul bancar, la automatele bancare sau la punctele de încasare PayPoint, Payzone, un-doi Centru de plăți şi Westaco.
  • Atunci când achiți prin transfer bancar, completează corect ordinul de plată cu următoarele informații: cod de încasare, număr factură și cont bancar E.ON Energie România, așa cum sunt ele menționate în factura E.ON.
  • Atunci când achiți o garanție solicitată în urma reconectării locului tău de consum, utilizează contul bancar BRD indicat pe contractul de garanție.

După plată, poți verifica soldul tău la E.ON, în cel mult 1 zi lucrătoare după efectuarea plății, printr-un simplu SMS (mesaj text) la 0745 612 345 cu textul PLATA urmat de codul de încasare şi vei primi confirmarea plăţii, tot prin SMS de la E.ON.

*Codul de încasare apare pe factură, este compus din 10 cifre și începe cu cifra 2 sau 9.

Atunci când achiți facturi de prestări servicii emise de către Delgaz Grid S.A sau E.ON Servicii Tehnice, este important să indici contul bancar înscris pe aceste facturi, acesta fiind diferit de contul dedicat facturilor de consum pentru utilități.

Plata facturilor restante se poate face prin scanarea codului de bare din partea stângă jos a facturii curente, numit cod de bare sold total. Astfel, plătești întreg soldul debitor, incluzând factura curentă și facturile restante.

Dacă vrei să achiți doar o anumită factură restantă, o poți face menționând obligatoriu numărul acelei facturi, la plata online. 

Data generării facturii din sistemul informațional este anterioară datei emiterii acesteia. Soldul restant apare pe factura curentă, dacă la data generării acesteia, plata nu a fost efectuată.

Sumele achitate în avans se reportează automat pe următoarea factură sau se pot restitui în baza unei solicitări scrise, însoțită de o copie după cartea de identitate și un extras de cont, prin virarea în contul bancar al clientului.

Pe factura de consum E.ON apar 2 coduri de bare, astfel:

  • Codul de bare total factură curentă – adică valoarea de plată aferentă celei mai recente luni încheiate și
  • Codul de bare sold total care reprezintă valoarea totală de plată, care poate include pe lângă valoarea facturii curente și sumele aferente facturilor restante sau a sumelor achitate în plus/în avans dacă ai achitat mai mult decât valoarea facturilor transmise. Dacă nu există sume restante sau sume achitate în avans, atunci valoarea înscrisă în cele două coduri de bare va fi identică (la fel ca și codurile de bare).

Poți opta pentru plata oricărei valori dintre cele 2, având grijă să nu depășești termenul de plată și să riști facturarea de penalități ori chiar întreruperea furnizării. 

În cel mult 1 zi lucrătoare după efectuarea plății, poți afla dacă ea a fost înregistrată printr-un simplu SMS (mesaj text) la 0745 612 345 cu textul PLATA urmat de codul de încasare şi vei primi confirmarea plăţii, tot prin SMS de la E.ON.

*Codul de încasare apare pe factură, este compus din 10 cifre și începe cu cifra 2 sau 9.

Poți afla imediat cât ai de plată sau care este soldul tău curent la E.ON astfel:

  • trimite-ne un SMS (mesaj text) la 0745 612 345 cu textul SOLD urmat de codul de încasare şi îți răspundem imediat tot prin SMS, cu valoarea soldului tău curent
  • prin apel gratuit, nonstop la Ioana, asistentul tău virtual E.ON,  la 0800 800 366 sau 0800 800 900

*Codul de încasare apare pe factură, este compus din 10 cifre și începe cu cifra 2 sau 9.

Intervalul de transmitere al indexului autocitit diferă pentru fiecare consumator, așadar poți să îl transmiți doar în perioada activă, care durează aproximativ o săptămână. Perioada activă este menționată pe factură și în contul tău E.ON Myline. Pentru a ne transmite indexul contorului tău îți punem la dispoziție 3 canale:

  • prin SMS (mesaj text) la 0745 612 345 cu textul INDEX urmat de codul de încasare şi indexul autocitit*
  • prin apel gratuit, nonstop la Ioana, asistentul tău virtual E.ON,  la 0800 800 366 sau 0800 800 900
  • direct din contul tău personal deschis în E.ON Myline, secțiunea Autocitire/Transmitere index

*Codul de încasare apare pe factură, este compus din 10 cifre și începe cu cifra 2 sau 9. Indexul autocitit trebuie să fie din 4 cifre și se transmite fără 0 în față. Între cuvinte lasă spațiu. Mesaj cu tarif normal din orice rețea de telefonie.

Prin transmiterea lunară a indexului autocitit, vei fi facturat exact cât ai consumat în perioada anterioară și astfel poți evita facturile mari de regularizare ori estimările mari.

Dacă nu dorești să transmiți autocitirea indexului contor, poţi să îţi modifici cantităţile de energie facturate lună de lună, aducându-le cât mai aproape de consumul tău, prin modificarea convenției de consum – anexă la contractul tău de furnizare, în cel mai apropiat magazin E.ON sau online în contul tău E.ON Myline.

Dacă există suspiciunea că un contor este defect, anunţă defecţiunea telefonic la numerele E.ON 0800 800 900 sau 0800 800 366 sau în cel mai apropiat magazin E.ON. În urma solicitării, echipa noastră va efectua o verificare a contorului în teren. În situaţia în care se va constata defecţiunea contorului acesta va fi înlocuit cu unul verificat şi atestat metrologic. Dacă în urma vizitei echipei noastre, dorești o verificare mai amănunţită a contorului, acesta este demontat şi este dus la laboratorul de metrologie. În cazul în care se constată că acesta funcţionează corect ai obligaţia de a plăti taxa de verificare a contorului şi taxa de înlocuire contor.

Deși alături de partenerii noștri poștali, ne străduim să livrăm în cel mai scurt timp facturile către tine, mai pot apărea cazuri când acest lucru nu este posibil. Mai sunt și situații când acestea nu ajung la adresa corectă ori pur și simplu ai pierdut-o. Dacă ai nevoie de factură rapid, poți să:

  • Vizitezi un magazin E.ON și să o tipărești din biroul digital E.ON MyOffice
  • Să o soliciți de la un consultant E.ON din magazin
  • Poți să apelezi serviciul Call Center la numerele gratuite 0800 800 900 sau 0800 800 366, de luni până vineri între orele 8-20
  • Să îți creezi un cont personal online în E.ON Myline și să activezi factura electronică (adică să renunți la primirea facturii tipărite prin poștă) și astfel, o vei primi pe e-mail imediat după emitere, fără nicio întârziere
  •  

În cazul în care consideri că valoarea facturii tale nu reprezintă realitatea poți să ne comunici acest lucru în termen de 30 zile de la primirea facturii prin:

  • Apelarea Call center E.ON la numerele gratuite 0800 800 900 sau 0800 800 366, de luni până vineri între orele 8-20
  • Email la serviciiclienti@eon-romania.ro
  • Vizitarea celui mai apropiat magazin E.ON

Apoi, noi vom analiza solicitarea ta și îți vom răspunde în maximum 5 zile lucrătoare de la primirea contestației. 

În piața reglementată preţurile de furnizare/tarifele energiei (electricitate și/sau gaz) sunt stabilite şi aprobate de către ANRE. În acest caz, prețurile pot să crească ori să scadă, ori de câte ori ANRE modifică tarifele la energie. În calitate de consumator care și-a exercitat dreptul să își aleagă furnizorul de energie, în piaţa liberă, preţurile de furnizare sunt stabilite prin negociere directă între tine şi furnizor. Astfel, poți alege produse de energie cu preț fix pe durata contractului.

Procedura de schimbare a furnizorului de energie electrică/gaze naturale stabilește etapele procesului, modalitatea de stingere a obligațiilor de plată, precum și schimbul de date dintre clientul final și operatorii economici implicați în proces. 

Procesul de schimbare a furnizorului reprezintă totalitatea etapelor prin care, pe parcursul derulării unui contract de energie electrică/gaze naturale clientul final decide denunțarea unilaterală a contractului încheiat cu furnizorul actual și încheie un contract de furnizare cu un furnizor nou.

Inițierea procesului de schimbare a furnizorului are loc la data la care clientul final a solicitat schimbarea furnizorului prin transmiterea unei  notificări în termen de 21 de zile anterior datei schimbării furnizorului, în condițiile procedurii specifice privind schimbarea furnizorului de energie electrică/gaze naturale elaborată de ANRE și aprobată prin Ordinul 234/2019.

Inițierea procesului de schimbare furnizor nu poate avea loc:

  • În situația pierderii dreptului de folosință al titularului contractului de furnizare asupra locului de consum
  • În ultimele 21 de zile înainte de expirarea duratei de valabilitate a contractului de furnizare

Clientul final are dreptul de a denunța unilateral contractul de furnizare a energiei electrice, cu notificare transmisă furnizorului cu 21 de zile înainte, cu respectarea condițiilor contractuale.

Etapele procesului de schimbare furnizor energie pentru clienții casnici și noncasnici sunt descrise aici.

Dacă vrei să schimbi furnizorul de energie, noul furnizor se ocupă de tot procesul, odată ce îți anunți intenția de a pleca de la vechiul furnizor. Poți să faci asta prin achiziția unui nou produs de energie de la noul furnizor, prin telefon, online, în magazinele lui ori chiar acasă, dacă ești vizitat de un consultant de vânzări. Tot ce trebuie să faci este să semnezi o notificare de schimbare a furnizorului (formular tip), apoi procesul este continuat de către noul furnizor ales de tine.

Conform reglementărilor ANRE în vigoare, este nevoie de 21 de zile pentru procedura de schimbare a furnizorului. Cele 21 de zile se calculează din momentul înregistrării notificării de către actualul tău furnizor. În acest interval, distribuitorul va încheia contractul de distribuție cu noul furnizor și se vor face toate demersurile pentru ca la finalul celor 21 de zile să primești gaze naturale/electricitate de la noul furnizor.

Aplicarea măsurilor de eficienţă energetică nu înseamnă doar economii în bugetul tău ci şi o atitudine responsabilă faţă de folosirea eficientă a resurselor de energie.

Noi, la E.ON, ți-am pregătit 100 de idei de economisire a energiei fără a renunța la confort, pe care le poți consulta aici

Alte informaţii pot fi consultate la instituţii cu atribuţii în domeniul energiei: www.anre.ro (ANRE, Departamentul pentru eficienţă energetică, Şos. Cotroceni, nr. 4, Sector 6, Bucureşti); www.energie.gov.ro (Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, Splaiul Independenţei, nr. 202E, Sector 6, Bucureşti).

Solicitând acest serviciu gratuit băncii tale, dacă ești client BRD, ING Bank, BCR, Banca Transilvania și Raiffeisen Bank. Direct Debit înseamnă debitarea automată a contului tău cu contravaloarea facturilor de utilități sau servicii, cu conturi deschise la băncile enunțate anterior. Poți defini o sumă fixă sau variabilă (cu sau fără plafon maxim) cu care poate fi debitat contul tău lunar. Frecvența debitării se stabilește în conformitate cu clauzele din contractele încheiate cu furnizorii de utilități/servicii (lunar, bilunar, săptămânal etc.). Pentru activarea acestui serviciu este necesară o vizită într-o unitate bancară sau accesarea site-ul băncii în cauză.

Avantajele tale prin activarea acestui serviciu sunt:

  • economie de timp prin plata automată a facturilor şi evitarea cozilor, aglomeraţiei de la ghişeu
  • control asupra sumelor transferate automat prin posibilitatea de a stabili un plafon maxim
  • siguranță întrucât vei ştii că facturile sunt plătite în timp util, fără întârzieri
  •  

Cantitățile de energie (electricitate/gaz) care se facturează lunar, sunt prevăzute în convenția/programul de consum, parte a contractului de furnizare. 

Dacă nu transmiți lunar autocitirea, acestea stau la baza calculului valorii facturii tale (estimare).

Dacă vrei să schimbi cantitățile lunare, o poți face astfel:

  • în contul tău E.ON Myline, secțiunea Program/convenție de consum: se alege locul de consum dorit, apasă butonul “Modifică”, completează cantitățile estimate pentru fiecare lună și se apasă butonul “Salvează”
  • prin email către serviciiclienti@eon-romania.ro
  • prin telefon, apelând serviciul Call Center la numerele gratuite 0800 800 900 sau 0800 800 366, de luni până vineri între orele 8-20
  • în cel mai apropiat magazin E.ON

 

 

Convenţia/ programul de consum reprezintă estimarea cantităţii de energie (electricitate/gaz) pe care o consumi lunar. Acestea trebuie stabilite în baza unui istoric și în funcție de nevoile tale, astfel încât să fie cat mai aproape de consumul tău lunar real.

Convenţia/ programul de consum este parte a contractului tău de furnizare și pe baza lor se emit facturile de estimare, atunci când nu transmiți indexul contorului prin autocitire. Poți schimba cantitățile din convenția/programul de consum ori de câte ori ai nevoie (de ex. dacă ai schimbat centrala termică cu una de generație nouă care consumă mai puțin etc.)

  • prin apelarea Call Center la numerele gratuite 0800 800 900 / 0800 800 366, de luni până vineri între orele 8-20
  • prin email la serviciiclienti@eon-romania.ro
  • prin accesarea contului tău personal în E.ON Myline
  • în cel mai apropiat magazin E.ON

Noile cantităţi dorite de tine vor intra în vigoare începând cu următoarea factură emisă. 
 

Drepturile și obligațiile tale în calitate de consumator casnic și client final în furnizarea de energie (electricitate și/sau gaze naturale) sunt cuprinse în contractul de furnizare încheiat între tine și E.ON.

  • Vezi aici drepturile și obligațiile clientului casnic de energie în piața liberă.
  • Vezi aici drepturile și obligațiile clientului casnic de electricitate în piața reglementată.

În contract sunt prevăzute și condițiile generale de furnizare ale energiei.

Contractul de furnizare de gaze naturale și/sau energie electrică se încheie pe perioadă determinată de 12 luni sau pentru o perioadă nedeterminată. 

Prelungirea contractului se poate realiza cu acordul părților, consemnat într-un act adițional sau în mod automat și tacit în cazul în care niciuna dintre părți nu notifică în scris celeilalte părți faptul că nu dorește prelungirea automată a prezentului contract, cu minim 45 de zile calendaristice înainte de data expirării duratei sale de valabilitate, prezentul contract fiind în acest caz prelungit de drept, pentru perioade succesive, fiecare egală cu cea convenită inițial.

Poți solicita o ofertă personalizată de produse și servicii E.ON:

  • de la consultanții noștri din magazinele E.ON
  • prin apelarea serviciului Call Center la numerele gratuite 0800 800 900 sau 0800 800 366, de luni până vineri între orele 8-20
  • prin email la serviciiclienti@eon-romania.ro
  • la ușa ta, dacă ești vizitat de o echipă E.ON de pe teren
  • prin accesarea site-ului nostru eon.ro
  •  

În acest caz, poți relua pașii de transmitere a index-ului și poți corecta datele transmise, atât timp cât ești în perioada activă.

Dacă nu mai ești în perioada activă de transmitere a autocitirii, cantitatea facturată va fi preluată din convenția/programul de consum. 

Pentru persoane fizice - clienți casnici și persoane juridice - clienți noncasnici conturile bancare (IBAN) ale E.ON Energie România sunt:

  • BRD - RO 53 BRDE 270S V239 0401 2700
  • ING Bank - RO 27 INGB 0015 0000 2818 8911
  • Unicredit Bank - RO 58 BACX 0000 0037 0162 5003
  • CreditCoop - RO 88 CRCO X130 0130 0008 8260
  • Trezoreria Sibiu - RO 12 TREZ 5765 069X XX00 7055

* Atunci când achiți factura prin transfer bancar, asigură-te că pe ordinul de plată ai completat corect codul de încasare, numărul facturii și contul bancar E.ON. Dacă achiți o garanție solicitată în urma reconectării locului tău de consum, folosește contul bancar deschis la BRD. Pentru achitarea facturilor de prestări servicii emise de către Delgaz Grid S.A sau E.ON Servicii Tehnice sau E.ON Asist Complet, trebuie să completezi corect contul înscris pe aceste facturi (acest cont bancar diferă de contul în care se plătesc facturile de consum).

Prețul din contract este alcătuit din mai multe componente în funcție de tipul energiei furnizate, electricitate și/sau gaze naturale, unele componente fiind stabilite și reglementate de către ANRE.

De exemplu, pentru energia electrică, prețul e format din tarif de distribuție, tarif de transport, preț de furnizare, abonament zilnic, plus taxe precum: taxa de cogenerare, accize și certificate verzi. Dintre acestea, doar prețul de furnizare și, după caz, abonamentul zilnic sunt stabilite de către furnizor, în cazul nostru E.ON. Celelalte, se colectează și se virează conform normelor legale în vigoare către stat și operatorii de distribuție, respectiv transport.

Prețul contractual la gaze naturale este compus din preț de furnizare și, după caz, abonament zilnic, plus tarife de distribuție și transport, respectând aceeași regulă ca la electricitate.

 

 

Pentru a beneficia de furnizarea de electricitate este nevoie de încheierea unui contract în acest sens, cu un furnizor de energie. Regulile contractării sunt cuprinse în Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali, aprobat de ANRE cu nr. 235/2019.

Încheierea unui nou contract de electricitate se poate face:

- În magazinele E.ON

- Prin transmiterea documentelor de mai jos, pe serviciiclienti@eon-romania.ro

- Prin accesarea site-ului www.eon.ro 

iar etapele procesului sunt:

1. Alegi o ofertă de furnizare electricitate (un produs de electricitate de ex.: E.ON Home Electric, E.ON Start Electric, E.ON Duo) și depui/transmiți următoarele documente:

  • Cerere de încheiere a contractului, completată integral conform formularului tip aici
  • Copie act de identitate;
  •  Copie act de proprietate sau a altui document care atestă dreptul de folosință asupra spațiului care face obiectul locului de consum respectiv; în cazul în care documentul atestă un drept de folosință temporară asupra acestui spațiu printr-un act încheiat cu proprietarul, solicitantul trebuie să prezinte acordul scris al proprietarului de drept pentru încheierea contractului de furnizare a energiei electrice, dacă această mențiune nu se regăsește înscrisă în actul doveditor al dreptului de folosință
  • Notă de informare cu privire la Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal semnată, model aici
  • Anexa 1 – notificare privind schimbarea furnizorului în cazul în care aveți încheiat contract de furnizare cu un alt furnizor semnată, model aici
  • Certificatul de racordare sau Avizul tehnic de racordare, dacă Operatorul de Rețea nu a emis Certificatul de Racordare

2. Noi încheiem contractul de furnizare a energiei electrice în termen de 5 zile de la depunerea sau transmiterea documentelor complete și corecte, mai sus menționate

3. Noi încheiem contractul de rețea/actul aditional la contractul de rețea cu Operatorul de Rețea la care este racordat locul de consum

4. Contractul de furnizare a energiei electrice intră în vigoare, însemnând că își va produce efectele la data prevăzută în cuprinsul acestuia, iar distribuția de energie electrică de către Operatorul de Rețea a locului de consum este asigurată pe perioada coexistenței contractului de furnizare  cu cel de rețea.

Pentru ca procesul să decurgă rapid și fără probleme, e recomandat să transmiți toate documentele într-un singur mesaj, alături de codul locului de consum.

Modificarea administrativă se aplică în situația schimbării parţiale sau totale a identităţii clientului, preluării prin cumpărare, moştenire, donaţie a unei locuințe sau a unui spațiu deja racordat la energie electrică, fără a fi necesare modificări ale instalației electrice sau pentru un loc de consum nou după obținerea avizului tehnic de racordare.

Pentru tarifele reglementate electricitate, vezi secțiunea Întrebări frecvente - Care este preţul mediu de furnizare electricitate pentru clienţii casnici cu serviciu universal (SU)?

De reținut și luat în considerare privind actele de spațiu necesare încheierii contractului de furnizare:

-          În cazul contractelor de vânzare cumpărare, cu clauză de întreținere sau cu uzufruct viager este necesar acordul uzufructuarului pentru încheierea contractului de furnizare a energiei electrice. În cazul contractelor de închiriere sau de comodat este necesar acordul proprietarului pentru încheierea contractului de furnizare a energiei electrice de către chiriaș.

-          În cazul extrasului de carte funciară, aceasta nu trebuie să fie mai vechi de 30 de zile.

-          În situația în care nu există certificat de moștenitor cu indicarea masei succesorale (nu este făcută succesiunea în urma decesului) se poate întocmi contract de furnizare în baza unui document care atestă dreptul de folosință asupra imobilului unde este locul de consum (de ex. adeverință de la Primărie în acest sens). Perioada pentru care va fi încheiat contractul va fi de maxim 1 an cu posibilitatea de prelungire.

-          În situația în care decesul titularului de contract s-a produs cu maximum 30 de zile înainte de momentul în care un moştenitor își exprimă dorința de a încheia un contract de furnizare nou cu E.ON, moștenitorul trebuie să notifice furnizorul asupra decesului, prezentând certificatul de deces, iar până la dezbaterea succesiunii, şi la solicitarea moştenitorului, E.ON va încheia cu acesta un contract de furnizare a energiei electrice pe durată limitată, de cel mult un an, cu posibilitatea de prelungire cu perioade succesive de câte un an, dacă succesiunea nu s-a finalizat. Derularea contractului încheiat cu persoana decedată continuă până la încheierea unui contract de furnizare a energiei electrice pe durată limitată cu un moştenitor, cu obligaţia achitării facturilor şi cu preluarea tuturor responsabilităţilor ce decurg ca urmare a derulării contractului, dar nu mai mult de 45 de zile.

-          Dacă a avut loc o schimbare a numelui sau numărului stradal față de adresa înscrisă în actul de deținere a spațiului, respectiv a actualului contract de furnizare este necesară o adeverință de la Primărie cu noua denumire sau noul număr al străzii ori un certificat de nomenclatură stradală.

Factura de electricitate se emite la fiecare 2 luni în piața reglementată și lunar în piața liberă.

Facturarea se realizează pe baza:

  • indexului autocitit comunicat de către tine sau
  • estimărilor menționate în convenţia de consum sau
  • istoricului tău de consum şi
  • citirii trimestriale a indecșilor de către operatorul de distribuţie (în vederea regularizării facturii)
  •  

Termenul de plată al facturii de electricitate este de 15 zile plus 30 de zile termen suplimentar/de grație, adică 45 de zile calendaristice de la emiterea facturii, fără penalități de întârziere. 

Pentru clientii casnici, E.ON poate să sisteze furnizarea de energie electrică începând cu ziua 74 de la data emiterii facturii, cu un preaviz de 20 zile lucrătoare, dacă nu ai efectuat plata.

La persoane juridice, E.ON poate să sisteze furnizarea de electricitate începând cu ziua 55 de la data emiterii facturii, cu un preaviz de 7 zile lucrătoare.

Îţi vom trimite SMS înainte de deconectare, ca să ştii că trebuie să te grăbeşti cu plata, pentru a nu fi deconectat.

Pentru ca noi să te anunțăm înainte de a fi deconectat, asigură-te că avem numărul tău de telefon mobil. Dacă l-ai schimbat recent, nu uita să îl actualizezi direct în contul tău E.ON Myline, la telefon 0800 800 900 sau în magazinele E.ON.

Reluarea furnizării energiei electrice se efectuează în maxim 2 (două) zile lucrătoare, imediat următoare efectuării plății integrale a facturii, a penalităților datorate și a cheltuielilor ocazionate de sistarea și reluarea furnizării. În cazul în care, în termen de 60 de zile de la data întreruperii furnizării energiei electrice nu s-a efectuat plata integrală a facturii și a penalităților datorate, furnizorul are dreptul de a rezilia contractul de furnizare a energiei electrice urmând ca sumele datorate să se recupereze conform dispozițiilor legale în vigoare.

Taxele pentru deconectare-reconectare se vor factura la efectuarea reconectării.

 

 

Contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență și modul de colectare a acesteia sunt stabilite prin Ordinul ANRE 123/2017. Contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență reprezintă o sumă datorată lunar de fiecare consumator de energie electrică, pentru promovarea și dezvoltarea producerii de energie în sistem de cogenerare de înaltă eficiență, în scopul creșterii eficienței energetice și al îmbunătățirii securității alimentării cu energie, pe piața de energie din România.

  • Furnizorii consumatorilor de pe teritoriul României facturează contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență consumatorilor cu care au încheiate contracte de furnizare a energiei electrice, pentru energia electrică livrată
  • Contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență se evidențiază separat în factura de energie electrică, pe un rând distinct care conține denumirea produsului, cantitatea de energie electrică activă facturată, valoarea unitară a contribuției (prețul unitar) și valoarea totală a contribuției determinată ca produs dintre valoarea unitară (exprimată în lei/kWh), aprobată prin ordin al președintelui ANRE, și cantitatea de energie electrică activă (exprimată în kWh)
  • Valoarea contribuției pentru cogenerarea de înaltă eficiență se determină de către ANRE, pe baza costurilor și veniturilor realizate și a celor prognozate, se stabilește pentru o perioadă de 12 luni și se poate ajusta la începutul semestrului al II-lea al fiecărui an
  • Valoarea valabilă de la  29 noiembrie 2019, este de 0,01932 lei/kWh exclusiv TVA  și se aplică la cantitatea totală de energie consumată, evidenţiată separat pe factură, valoare aprobată prin Ord. ANRE 212/2019.
  •  

Certificatul verde este un titlu ce atestă producerea din surse regenerabile a unei cantități de energie electrică, este tranzacționat între producătorii și furnizorii de energie electrică, iar câștigurile din vânzarea lor reprezintă o stimulare a producătorilor din surse regenerabile de energie. Furnizorii de energie electrică au obligația achiziționării anuale a unei cote de certificate verzi, în baza prevederilor Legii 220/2008 și apoi, facturarea lor către consumatorii finali, în baza Legii 134/2012. 

Acciza este o taxă percepută de stat pentru anumite bunuri de consum, printre care și electricitatea. Plata taxei de către consumatori se face prin factura de consum, odată cu plata contravalorii energiei electrice consumate, iar virarea accizelor la bugetul de stat se face de către furnizor.

Furnizorii și/sau, după caz, Operatorul de rețea (OR), corespunzător condițiilor contractuale, au obligația de a plăti clienţilor finali despăgubiri pentru daunele dovedite provocate din vina sa, inclusiv cauzate de întreruperi/calitatea necorespunzătoare a energiei electrice furnizate, conform reglementărilor în vigoare.

Clienţii casnici au dreptul să primească de la furnizor/OR despăgubiri pentru deteriorarea unor obiecte electrocasnice ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa OR. Valoarea şi condiţiile de acordare a despăgubirilor pentru clienţii casnici sunt stabilite într-o procedură elaborată de ANRE.

Despăgubirile se plătesc la cererea clientului final/furnizorului, dacă în urma investigaţiei efectuate de către OR şi furnizor se constată existenţa prejudiciului şi culpa furnizorului/OR.

În situația în care, pentru aceeaşi întrerupere, clientul final este îndreptăţit să primească şi o compensaţie conform standardelor de performanţă şi o despăgubire, el va primi fie despăgubirea, fie compensaţia, respectiv pe cea care are valoarea cea mai mare.

În cazul în care receptoarele electrocasnice ale unui client casnic au fost deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în rețeaua electrică, acesta este îndreptățit să fie despăgubit de OR, direct sau prin intermediul furnizorului.

Despăgubirile se acordă clientului casnic dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

  • deteriorarea receptoarelor electrocasnice s-a produs ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în rețeaua electrică a operatorului de rețea din culpa acestuia;
    supratensiunile accidentale nu au fost de origine atmosferică;
  • receptoarele electrocasnice deteriorate sunt omologate și au fost alimentate cu energie electrică prin circuite corect dimensionate, corespunzătoare din punct de vedere tehnic;
  • locul de consum unde s-a produs evenimentul este alimentat cu energie electrică în baza unui contract de furnizare a energiei electrice/contract de rețea;
  • clientul casnic a solicitat în scris furnizorului sau, după caz, operatorului de rețea, acordarea despăgubirilor în termenul prevăzut.

Despăgubirile se acordă clientului casnic, pe baza documentelor justificative, la cererea scrisă a clientului casnic depusă în termen de 10 zile lucrătoare de la data apariției supratensiunii accidentale care a produs deteriorarea unor receptoare electrocasnice.

Plata despăgubirilor poate fi efectuată prin virament bancar, mandat poștal sau compensare cu facturile emise de consum.

Procedura de acordare a despăgubirilor pentru situațiile descrise mai sus o găsești aici.

Găsești aici pentru descărcare, cererea tip pentru semnalarea și solicitarea de despăgubiri. Vezi aici model înștiințare acordare despăgubiri de la E.ON  și aici model refuz.

Un client casnic este înregistrat drept client vulnerabil dacă îndeplinește cel puțin una dintre următoarele condiții:

  • are venituri reduse, situate până la un prag stabilit de instituţiile statului cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale;
  • titularul locului de consum declară pe propria răspundere că la locul de consum locuieşte o persoană care din motive de sănătate/vârstă, pe baza documentelor eliberate de instituții medicale,  necesită continuitatea alimentării locuinței cu energie electrică

Dacă un client vulnerabil îndeplinește cumulativ condițiile de mai sus, acesta beneficiază de facilităţile corespunzătoare fiecărei categorii. Tipurile de facilități asigurate de furnizori clienților vulnerabili din motive de sănătate/vârstă sunt:

  • asigurarea de către furnizor a accesului la centrul de relaţii cu clienţii prin modalităţi specifice adaptate necesităţilor clienţilor vulnerabili din motive de sănătate/vârstă;
  • la solicitarea clientului vulnerabil în calitate de titular al contractului de furnizare energie electrică, furnizorul convine ca relația cu acesta (autocitirea indexului echipamentului de măsurare, transmiterea facturii pe numele şi adresa de corespondenţă ale persoanei respective, notificări, plângeri etc.) să se desfăşoare prin intermediul unei terţe persoane, împuternicită în scris de titularul locului de consum.
  • la solicitarea clientului vulnerabil, transmiterea condițiilor comerciale de furnizare a energiei electrice, a facturilor, a notificărilor, a plângerilor sau a oricăror materiale informative se va efectua prin mijloace electronice

Pentru clienții vulnerabili pe motive de sănătate, operatorul de rețea ia următoarele măsuri:

  • reduce la minim întreruperile planificate și le notifică titularului de contract de furnizare, direct sau prin intermediul furnizorului;
  • rezolvă cu prioritate întreruperile neplanificate apărute într-o zonă de rețea în care sunt clienți vulnerabili din această categorie;
  • asigură o sursă suplimentară de alimentare a locului de consum
  •  

Valoarea, condițiile și modul de constituire și restituire a garanțiilor financiare în cadrul relațiilor contractuale de furnizare a energiei electrice dintre clienții finali și furnizorii de energie electrică, inclusiv furnizorii de ultimă instanță sutn stabilite de Ordinul ANRE nr. 181/2018.

Furnizorul de ultimă instanță (FUI) solicită clientului final constituirea unei garanții financiare în următoarele cazuri:
a) constatarea unor acțiuni ale clientului final menite să denatureze indicațiile echipamentelor de măsurare sau să sustragă energie electrică prin ocolirea echipamentelor de măsurare;
b) clientul final se află în situația de a i se întrerupe alimentarea cu energie electrică pentru neplata contravalorii facturilor de energie electrică, de cel puțin două ori pe parcursul derulării relației contractuale, în cazul contractelor încheiate pe o perioadă de maximum 1 an, și respectiv de cel puțin două ori în 12 luni consecutive, în cazul contractelor încheiate pe o perioadă determinată mai lungă de 1 an sau pe perioadă nedeterminată;

FUI poate solicita garanții prin filă CEC sau depunere numerar ori transfer bancar în contul bancar al furnizorului.

Stabilirea valorii garanției se realizează astfel încât să acopere:
- cantității de energie electrică consumată pe o perioadă echivalentă de maximum un an, la prețul energiei electrice furnizate, în cazul prevăzut la pct. a).
- cantitatea de energie electrică estimată a se consuma de către clientul final pe o perioadă de maximum 3 luni de zile, la prețul energiei electrice furnizate. Consumul de energie electrică estimat se determină de către FUI pe baza consumului mediu zilnic realizat de clientul final în ultimele 6 luni, iar atunci când acest lucru nu este posibil, pe baza consumului convenit de către părți la încheierea contractului de furnizare a energiei electrice.

FUI are dreptul să procedeze la:
- actualizarea valorii garanției, dacă clientul final își modifică profilul de consum și/sau dacă se modifică prețul energiei electrice furnizate, valabile la data constituirii garanției financiare;
- executarea garanției, în limita valorii facturilor emise și neîncasate aferente energiei electrice consumate;
- reconstituirea garanției- se solicită în executării totale sau parțiale a garanției financiare;

Restituirea garanției de către FUI se va efectua astfel:
- în termen de 42 de zile de la încetarea contractului de furnizare a energiei electrice, în urma schimbării furnizorului, în măsura în care nu a fost executată;
- în maximum 10 zile de la data încetării contractului de furnizare a energiei electrice, în măsura în care nu a fost executată;
- în maximum 10 zile, din inițiativa furnizorului, dacă timp de 12 de luni consecutive de la constituirea garanției financiare clientul final nu s-a aflat în situațiile prevăzute la pct. a) sau b).

Refuzul constituirii/actualizării garanției financiare dă dreptul FUI să solicite operatorului de rețea deconectarea clientului final de la rețea!

Procedura de constituire, executare și restituire a garanțiilor pentru electricitate poate fi consultată aici.

Toți clienții casnici care nu și-au exercitat dreptul de eligibilitate beneficiază de Serviciul Universal (SU) adică, serviciul de furnizare a energiei electrice garantat clienţilor casnici şi clienţilor noncasnici cu un număr de salariaţi mai mic de 50 şi o cifră de afaceri anuală sau o valoare totală a activelor din bilanţul contabil conform raportărilor fiscale anuale care nu depăşeşte 10 milioane de euro, la un nivel de calitate şi la preţuri rezonabile, transparente, uşor comparabile şi nediscriminatorii.

Prețul mediu de vânzare a energiei electrice realizate de E.ON Energie România în 2019, pentru clienții finali casnici care beneficiază de serviciul universal (SU) a fost de 488,54 lei/MWh.
 

Noţiunea „prosumator” a fost introdusă ȋn piaţa de energie electrică prin Legea nr. 184/2018 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile. Prosumatorul este „clientul final care deţine instalaţii de producere a energiei electrice, inclusiv în cogenerare, a cărui activitate specifică nu este producerea energiei electrice, care consumă şi care poate stoca şi vinde energie electrică din surse regenerabile produsă în clădirea lui, inclusiv un bloc de apartamente, o zonă rezidenţială, un amplasament de servicii partajat, comercial sau industrial sau în acelaşi sistem de distribuţie închis, cu condiţia ca, în cazul consumatorilor autonomi necasnici de energie din surse regenerabile, aceste activităţi să nu constituie activitatea lor comercială sau profesională primară.   Conform Legii menţionate mai sus, prosumatorii care deţin unităţi de producere a energiei electrice din surse regenerabile cu puterea instalată de cel mult 27 kW pe loc de consum pot vinde energia electrică produsă şi livrată în reţea, furnizorilor de energie electrică cu care aceştia au încheiate contracte de furnizare, conform reglementărilor ANRE.

Energia electrică furnizată clienţilor finali se măsoară de către operatorii de măsurare, prin grupuri de măsurare, conform codului de măsurare elaborat de ANRE.

Intervalul de citire a contoarelor în vederea emiterii facturii pentru clienţii casnici şi pentru locurile de consum mici poate fi mai mare de o lună, dar fără a depăşi 6 luni.

În cazul citirii grupurilor de măsurare la intervale mai mari decât intervalul de facturare, conform prevederilor contractuale, cantitatea de energie electrică facturată între citiri se determină prin autocitire. În situaţia în care clientul final nu transmite indexul în termenul convenit, cantitatea de energie electrică facturată se stabileşte prin una dintre următoarele metode:

  • pe baza unui consum lunar estimat, stabilit de comun acord cu clientul final printr-o convenţie de consum, care poate fi modificată oricând la iniţiativa clientului final sau la iniţiativa furnizorului, în situaţia în care furnizorul constată diferenţe semnificative între consumul lunar estimat şi consumul realizat;
  • pe baza unui consum estimat de către furnizor, având în vedere consumul determinat pe baza celor mai recente citiri;
  • pe baza unui consum estimat de către furnizor, având în vedere consumul din perioada similară a anului precedent.
  •  

E.ON determină valoarea facturii pentru energia electrică consumată pe baza măsurătorilor sau estimărilor efectuate conform reglementărilor şi pe baza tarifului/preţului prevăzut în contract.

La facturarea în funcție de consum estimat, pentru fiecare interval de facturare se emite o factură corespunzătoare consumului estimat. Dacă la sfârşitul intervalului de citire există diferenţe între cantitatea de energie electrică efectiv consumată pe intervalul de citire şi suma cantităţilor facturate, se procedează la regularizare.

Energia electrică furnizată este facturată de către furnizor pe baza energiei electrice furnizate în intervalul de facturare şi, după caz, pe baza altor mărimi utilizate la facturare, conform reglementărilor specifice:

  • preluarea şi validarea datelor de consum;
  • determinarea valorii facturii;
  • întocmirea şi emiterea facturilor;
  • transmiterea facturilor;
  • soluţionarea contestaţiilor privind facturile.
  •  

Poți depune o plângere sau o reclamație astfel:

  • În magazinul E.ON (Centru Relații Clienți), prin completarea unui formular dedicat solicitat de la consultanții noștri
  • Telefonic, prin apelarea numerelor gratuite 0800 800 900 sau 0800 800 366, de luni până vineri între orele 8-20
  • În scris, prin e-mail către serviciiclienti@eon-romania.ro
  • În scris, prin poștă către: E.ON Energie România, O.P. 1, C.P. 10, Tîrgu-Mureş sau E.ON Energie România, Bd. Pandurilor, nr. 42, 540554, Tîrgu Mureş, în atenţia: Departamentului Asistenţă şi Soluţionare Cereri Clienţi.



Clientul final depune reclamația către E.ON prin completarea „Formularului de înregistrare a plângerii", aceasta fiind ulterior înregistrată într-un sistem informatic cu număr, data depunerii, modul de preluare, subiectul plângerii, emitentul acesteia și sunt alocate unei categorii de plângeri enunţate mai sus în vederea soluţionării.

În funcţie de tipul plângerii, termenele legale de soluţionare şi răspuns sunt următoarele:

  • Contractarea energiei - 15 zile lucrătoare de la înregistrarea scrisorii sau 30 zile de la înregistrarea scrisorii cu informare în termen de 15 zile lucrătoare că soluţionarea necesită un timp mai îndelungat;
  • Facturarea contravalorii energiei furnizate - 5 zile lucrătoare de la înregistrarea plângerii. Termenul se poate prelungi cu intervalul de timp dintre ziua în care furnizorul comunică operatorului de măsurare (OM) solicitarea de verificare a valorilor contestate şi ziua în care furnizorul primeşte răspunsul de la operatorul de măsurare, dar nu mai mult de termenul în care OM este obligat să răspundă la o astfel de solicitare, cu înştiinţarea clientului în termenul iniţial de 5 zile lucrătoare;
  • Ofertarea de preţuri şi tarife - 15 zile lucrătoare de la înregistrarea scrisorii sau 30 zile de la înregistrarea scrisorii cu informare în termen de 15 zile lucrătoare că soluţionarea necesită un timp mai îndelungat;
  • Continuitatea în alimentarea cu energie - 3 zile lucrătoare de la primirea răspunsului de la operatorul de reţea;
  • Asigurarea calităţii energiei furnizate - 3 zile lucrătoare de la primirea răspunsului de la operatorul de reţea;
  • Funcţionarea grupurilor de măsură - 3 zile lucrătoare de la primirea răspunsului de la operatorul de reţea;
  • Schimbarea furnizorului - 15 zile lucrătoare de la înregistrarea scrisorii sau 30 zile de la înregistrarea scrisorii cu informare în termen de 15 zile lucrătoare că soluţionarea necesită un timp mai îndelungat;
  • Informarea clienţilor finali în conformitate cu cerinţele legislaţiei în vigoare - 15 zile lucrătoare de la înregistrare sau 30 zile de la primirea scrisorii cu informare în termen de 15 zile lucrătoare că soluţionarea necesită un timp mai îndelungat;
  • Modul de rezolvare a plângerilor la adresa furnizorului, formulate de clienţii finali cu privire la nerespectarea legislaţiei în vigoare - 15 zile lucrătoare de la înregistrarea scrisorii sau 30 zile de la înregistrarea scrisorii cu informare în termen de 15 zile lucrătoare că soluţionarea necesită un timp mai îndelungat;
  • Creanţe - 15 zile lucrătoare de la înregistrarea scrisorii sau 30 de zile de la înregistrarea scrisorii cu informare în termen de 15 zile lucrătoare că soluţionarea necesită un timp mai îndelungat.

Plângerile pentru a căror soluţionare este necesară interacţiunea cu Operatorii de Distribuţie se transmit către aceştia pentru a se obţine punct de vedere privind aspectele sesizate de client, cu respectarea termenelor prevăzute de Standardul de performanţă pentru furnizarea energiei electrice.

În urma analizei efectuate se elaborează răspunsul, se înregistrează în sistemul informatic, iar acesta este transmis către client, conform termenelor menţionate.


Procedura de înregistrare, investigare şi soluţionare a plângerilor clienţilor finali de energie electrică poate fi consultată aici.

Pașii necesari a fi parcurși pentru rezolvarea unei dispute apărute la semnarea contractului de furnizare electricitate ori pe parcursul derulării lui sunt prevăzuți aici.

Datele de contact ale operatorilor de distribuție energie electrică sunt următoarele:

  • Delgaz Grid - Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui - delgaz.ro număr urgențe 0800.800.929
  • Distribuție Energie Oltenia - Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea - distributieoltenia.ro număr urgențe 0800.500.000
  • E-Distribuție Muntenia - București, Ilfov, Giurgiu - e-distributie.com număr urgențe 0800.070.888
  • E-Distribuție Dobrogea - Călărași, Constanța, Ialomița, Tulcea - e-distributie.com număr urgențe 0800.070.555
  • E-Distribuție Banat - Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timiș - e-distributie.com număr urgențe 0800.070.444
  • SDEE Muntenia Nord - Vrancea, Galați, Buzău, Brăila, Prahova și Dâmbovița - distributie-energie.ro număr urgențe 0800.500.205
  • SDEE Transilvania Sud - Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu - distributie-energie.ro număr urgențe 0800.801.929
  • SDEE Transilvania Nord - Satu Mare, Maramureș, Bistrița Năsăud, Bihor, Sălaj și Cluj - distributie-energie.ro număr urgențe 0800.400.929
  •  

Întreaga listă a furnizorilor activi de energie electrică din România este disponibilă și actualizată pe site-ul ANRE și poate fi vizualizată aici

Factura de consum gaze naturale se emite lunar și se realizează pe baza:

  • indexului autocitit comunicat de către tine sau
  • estimărilor menționate în programul de consum sau
  • istoricului tău de consum şi
  • citirii trimestriale a indecșilor de către operatorul de distribuţie (în vederea regularizării facturii)
  •  

Termenul de plată este de 30 zile plus 15 zile termen suplimentar/de grație, adică 45 de zile calendaristice de la emiterea facturii, fără penalități de întârziere. 

E.ON poate să sisteze furnizarea de gaze naturale începând cu ziua 46 de la data emiterii facturii, cu un preaviz de 15 zile calendaristice.

Îţi vom trimite SMS la scadenţa facturii, ca să ştii că trebuie să te grăbeşti cu plata, pentru a nu fi deconectat. Vei primi SMS și înainte de deconectare dar te sfătuim să nu aștepți până atunci cu plata, pentru a nu risca să rămâi fără gaz.

Pentru ca noi să te anunțăm înainte de a fi deconectat, asigură-te că avem numărul tău de telefon mobil. Dacă l-ai schimbat recent, nu uita să îl actualizezi direct în contul tău E.ON Myline, la telefon 0800 800 900 sau în magazinele E.ON.

Reluarea furnizării de gaze naturale se efectuează în maxim 24 de ore, de la plata integrală a datoriilor și confirmarea plății. În cazul în care, în termen de 180 de zile de la data emiterii facturii de consum nu s-a efectuat plata integrală, furnizorul are dreptul de a rezilia contractul de furnizare cu un preaviz de 15 zile calendaristice, urmând ca sumele datorate să se recupereze conform dispozițiilor legale în vigoare.

Tarifele pentru deconectare-reconectare se vor factura la efectuarea reconectării. Valoarea lor este menționată pe factura de consum.

Conform reglementărilor în vigoare, consumatorii racordați la sistemul de distribuție a gazelor naturale sunt clasificați în funcție de cantitatea de gaz consumată astfel:

  • C1. consumatori finali cu un consum anual de până la 280 MWh (280.000 kWh)
  • C2. consumatori finali cu un consum anual între 280 MWh și 2.800 MWh (280.000 kWh și 2.800.00 kWh)
  • C3. consumatori finali cu un consum anual între 2.800 MWh și 28.000 MWh (2.800.000 kWh și 28.000.000 kWh)
  • C4. consumatori finali cu un consum anual între 28.000 MWh și 280.000 MWh (28.000.000 kWh și 280.000.000 kWh)
  • C5. consumatori finali cu un consum anual de peste 280.000 MWh (280.000.000 kWh)
  • C7. consumatori care beneficiază de tarif de distribuţie de tranzit

Prin urmare, în cazul în care consumul anual înregistrat de consumatorul final este mai mare sau mai mic decât categoria de consum din care face parte, la finalul perioadei calendaristice se va emite o factură de reîncadrare la tariful aferent categoriei corespunzătoare de consum.

Calitatea gazelor naturale, respectiv conţinutul de energie al acestora, diferă în funcţie de sursa de provenienţă a gazelor naturale (câmpul de extracţie) şi este stabilită de ANRE pe zone de calitate/zone de puteri calorifice. Zona de calitate este înscrisă pe factura de gaze naturale, în România fiind stabilite 321 de zone de calitate.

În calitate de consumator de gaz, tu ești responsabil de buna funcționare a instalaţiei de utilizare, de la regulator şi contor până la aparatul de utilizare a gazelor naturale.

Așadar, ești obligat să asiguri efectuarea verificărilor tehnice periodice - o dată la 2 ani la aparatele consumatoare de combustibili gazoși și la instalația de utilizare a gazelor naturale - şi a reviziei tehnice - o dată la 10 ani - conform legislaţiei în vigoare, pe cheltuiala proprie și cu un operator economic autorizat ANRE.

De asemenea, consumatorii care dețin aparate consumatoare de gaz în camere prevăzute cu geamuri termopan sau mai groase de 4 mm, sunt obligați să instaleze senzor și electrovalvă pentru detecția scurgerilor de gaz metan și întreruperea furnizării.

Din motive de siguranţă şi pentru evitarea sistării alimentării cu gaze naturale, lucrările de revizie şi verificare tehnică periodică trebuie efectuate în termenul de scadenţă, termene precizate pe factura de consum.

Mai multe detalii despre aceste servicii tehnice găsești aici iar pentru efectuarea acestor verificări și revizii poți apela la partenerul nostru E.ON Asist Complet, autorizat ANRE să intervină asupra instalației electrice și de utilizare a gazelor naturale.

În cazul sistării furnizării gazelor naturale pentru neplată, furnizarea va fi reluată numai după plata sumelor restante pentru care ai fost deconectat, a taxei de reconectare și depunerea unei garanții bănești. Valoarea garanției se calculează la prețul reglementat al gazelor naturale, inclusiv TVA, valabil la data constituirii garanției. În cazul consumatorilor casnici, garanția reprezintă echivalentul a 300 mc de gaze naturale.

Garanția se va returna după scăderea eventualelor debite, în cazul rezilierii contractului sau în situația în care consumatorului nu i-a mai fost sistată furnizarea gazelor naturale pentru neplată timp de 2 ani consecutiv. 

Procedura de constituire, executare și restituire a garanțiilor pentru gaze naturale poate fi consultată aici.

Din 1 iulie 2008, conform Ordinului ANRE nr. 62/2008 privind aprobarea Regulamentului de măsurare a cantităților de gaze naturale tranzacționate în România, a fost reglementată conversia cantităților de gaze naturale în unități de energie.

Conform acestuia, sistemele/mijloacele de măsurare a gazelor naturale utilizate trebuie să corespundă parametrilor de curgere (viteză, debit, presiune, temperatură), de calitate a gazelor naturale măsurate și de mediu în care acestea sunt montate.

Conversia volumelor de gaze naturale în unități de energie se face aplicând formula: E = V(b) x H(s) unde E este energia gazelor naturale măsurată în kWh, V(b) reprezintă volumul corectat (volumul măsurat în condiții de bază) – mc și H(s) este puterea calorifică superioară la temperatura de combustie de 15°C - kWh/mc.

Pe facturile de consum E.ON apare atât cantitatea consumată în mc cât și echivalentul în kWh.

Poți depune o plângere sau o reclamație astfel:

  • În magazinul E.ON (Centru Relații Clienți), prin completarea unui formular dedicat solicitat de la consultanții noștri
  • Telefonic, prin apelarea numerelor gratuite 0800 800 900 sau 0800 800 366, de luni până vineri între orele 8-20
  • În scris, prin e-mail către serviciiclienti@eon-romania.ro
  • În scris, prin poștă către: E.ON Energie România, O.P. 1, C.P. 10, Tîrgu-Mureş sau E.ON Energie România, Bd. Pandurilor, nr. 42, 540554, Tîrgu Mureş, în atenţia: Departamentului Asistenţă şi Soluţionare Cereri Clienţi.

Clientul final depune reclamația către E.ON prin completarea „Formularului de înregistrare a plângerii", aceasta fiind ulterior înregistrată într-un sistem informatic cu număr, data depunerii, modul de preluare, subiectul plângerii, emitentul acesteia și sunt alocate unei categorii de plângeri enunţate mai sus în vederea soluţionării.

În funcţie de tipul plângerii, termenele legale de soluţionare şi răspuns sunt:

  • Contractarea gazelor naturale - 15 zile
  • Facturarea contravalorii gazelor naturale - 15 zile
  • Ofertarea de preţuri şi tarife - 30 de zile
  • Continuitatea în alimentarea cu gaze naturale - 30 de zile
  • Asigurarea calităţii gazelor naturale furnizare - 15 zile
  • Funcţionarea grupurilor de măsurare - 30 de zile
  • Schimbarea furnizorului - 30 de zile
  • Informarea clienţilor finali în conformitate cu cerinţele legislaţiei în vigoare - 30 de zile
  • Modul de rezolvare a plângerilor la adresa furnizorului, formulate de clienţii finali cu privire la nerespectarea legislaţiei în vigoare - 20 de zile
  • Plăţi neînregistrate, plăţi alocate eronat - 30 de zile


Indiferent de canalul pe care au fost înregistrate reclamațiile acestea sunt  transmise departamentelor specializate din E.ON pentru un punct de vedere.

Punctul de vedere privind plângerea depusă de client se întoarce spre Departamentul Asistenţă şi Soluţionare Cereri Clienţi, care elaborează răspunsul, îl înregistrează în sistemul informatic și îl transmite către client, în conformitate cutermenele de mai sus.

Procedura de înregistrare, investigare şi soluţionare a plângerilor clienţilor finali de gaze naturale poate fi consultată aici.

Pentru sesizarea urgențelor legate de furnizarea de gaze naturale (scurgeri gaz, explozii, incendii, întreruperi în furnizare) trebuie să apelezi de urgență distribuitorul de gaz din zona ta:

  • Amarad Distribuţie S.R.L. număr urgențe: 0800.800.132 sau 0260.679.361
  • B.E.R.G. Sistem Gaz S.A. număr urgențe: 0800.800.581 sau 0262.310.000
  • C.P.L. Concordia Filiala Cluj România S.R.L. număr urgențe: 0800.800.417 sau 0264.704.791
  • Coni S.R.L. număr urgențe: 0244.531.283 sau 0372.715.808
  • Cordun Gaz S.A. număr urgențe: 0233.765.966
  • Delgaz Grid S.A. număr urgențe: 0800.800.928 sau 0265.200.928
  • Design Proiect număr urgențe: 0232.221.051
  • Distrigaz Sud Reţele număr urgențe: 021.9376
  • Distrigaz Vest număr urgențe: 0800 800 428 sau 0259.406.559
  • Euro Seven Industry S.R.L. număr urgențe: 0800.672.458
  • Gaz Est S.A. număr urgențe: 0800.802.040 sau 0235.316.120
  • Gaz Nord Est S.A. număr urgențe: 0800.800.907 sau 0232.722.200
  • Gaz Sud S.A. număr urgențe: 0800.080.003
  • Gaz Vest S.A. număr urgențe: 0800.842.983 sau 0257.348.400
  • Hargaz Harghita Gaz S.A. număr urgențe: 0800.842.742 sau 0266.219.065
  • Instant Construct Company S.A. număr urgențe: 0800.800.083
  • Măcin Gaz S.R.L. număr urgențe: 0800.862.246
  • Megaconstruct S.A. număr urgențe: 0800.863.422
  • Mehedinţi Gaz S.R.L. număr urgențe: 0252.326.388
  • Mihoc Oil S.R.L. număr urgențe: 0233.740.703
  • MM Data S.R.L. număr urgențe: 0800.800.481
  • Nord Gaz S.R.L. număr urgențe: 0230.206.208
  • Nova Power & Gas S.R.L. număr urgențe: 0800.801.010
  • Oligopol S.R.L. număr urgențe: 0268.534.332
  • Premier Energy S.R.L. număr urgențe: 0800.080.003
  • Prisma Serv Company S.R.L. număr urgențe: 0800.410.409 sau 0232.217.905
  • Progaz P&D S.R.L. număr urgențe: 0800.877.642
  • Salgaz S.A. număr urgențe: 0800.800.575 sau 0259.373.928
  • Tulcea Gaz S.A. număr urgențe: 0800.882.222
  •  

Aici regăsești condițiile generale de furnizare electricitate și gaze naturale pentru piața liberă și piața reglementată. Ele includ și drepturile și obligațiile tale în calitate de consumator final de energie, ca persoana fizică sau juridică.

Poți consulta condițiile generale de furnizare energie pentru clienți eligibili aici, iar pentru piața reglementată aici

În cazul în care, contractul de distribuție energie electrică este încheiat între operatorul de distribuție (OR) și furnizor, noile condiții generale, obligații și drepturi ale părților, sunt prevăzute aici.

  • Director Departament Coordonare Magazine E.ON (Tîrgu Mureş) – Matei Daniel, în fiecare joi între orele 14:00 – 16:00
  • Şef Serviciu Coordonare Magazine E.ON Regiunea Vest (Deva) – Bota Emilia Gabriela, în fiecare joi între orele 14:00 – 16:00
  • Şef Serviciu Coordonare Magazine E.ON Regiunea Sud (Sibiu) – Puia Victoria, în fiecare joi între orele 14:00 – 16:00
  • Şef Serviciu Coordonare Magazine E.ON Regiunea Nord (Cluj Napoca)– Pintican Ioan Ovidiu, în fiecare joi între orele 14:00 – 16:00
  • Şef Serviciu Coordonare Magazine E.ON Regiunea Est (Bacău / Iaşi) – Duca Elena, în fiecare joi între orele 14:00 – 16:00

Date complete despre canalele prin care poți intra în legătură cu noi sunt descrise în secțiunea Contact.

Convenția sau programul de consum este anexă a contractului de furnizare electricitate și/sau gaze naturale în care se precizează cantitățile lunare de energie (kWh) pe care le consumi, cantități ce stau la baza facturării. 

În cazul în care nu transmiți lunar autocitirea contorului către E.ON, noi vom prelua din convenția de consum cantitatea de energie pe care ți-o facturăm. Apoi, la regularizarea de după citirea indexului de către distribuitor, factura va include cantitatea de energie exactă consumată în intervalul facturat. Aceasta poate fi mai mică sau mai mare decât valorile pe care le-ai trecut în convenția de consum.

Convenția de consum poate fi actualizată foarte simplu direct în contul tău E.ON Myline, prin apelarea Call Center-ului E.ON, pe email la serviciiclicenti@oen-romania.ro sau în magazinele noastre.

Dacă nu ești racordat la sistemul de distribuție al energiei electrice și vrei să devii clientul nostru, ai de urmat 5 pași:

1.       Obţinere aviz tehnic de racordare (ATR)/ certificat de racordare (CR)

Trebuie să depui următoarele documente în cel mai apropiat magazin E.ON:

  • Cerere tipizată pentru emiterea ATR/CR
  • Dovada achitării tarifului de emitere ATR (CR se taxează doar dacă există unul emis şi este necesar a fi modificat de ex. Din cauza schimbării denumirii străzii unde va fi locul de consum)
  • Chestionar pentru emiterea ATR/CR (dacă este cazul)
  • ATR/CR eliberat anterior (dacă este cazul)
  • Autorizaţia de construcţie pentru imobilele nou construite sau în curs de construcţie (după caz)
  • Actul de proprietate sau orice alt înscris care atestă dreptul de folosinţă a terenului/ incintei/clădirii în care se constituie locul de consum pentru care se solicită ATR/CR. În cazul spaţiilor închiriate este necesar acordul proprietarului pentru execuţia de lucrări la instalaţiile electrice.
  • Certificatul de urbanism eliberat în vederea obţinerii autorizaţiei de construire pentru obiectivul sau pentru instalaţia ce se realizează pe locul de consum/producere respectiv, în termen de valabilitate
  • Plan de situaţie la scara 1:500 (1:1000), cu amplasarea în zonă a locului de consum, vizat de emitentul certificatului de urbanism, ca anexă a acestuia, pentru construcţiile noi sau pentru construcţiile existente care se modifică, în copie. Pentru construcţii care nu se modifică este suficientă schiţa de amplasament cu coordonate din care să rezulte precis poziţia locului de consum.
  • Planul urbanistic zonal (PUZ) aprobat sau planul urbanistic de detaliu (PUD) aprobat, dacă acesta a fost solicitat prin certificatul de urbanism (copie)
  • Alte documente pe care le consideri necesare în susținerea cererii tale

Ți se emite factură pentru taxa de elaborare a ATR/CR (după caz)

Prezinți dovada plății taxei de elaborare ATR/CR (după caz)

Îți eliberăm ATR/CR (după caz)

 

2.       Încheiere contract de racordare

  • Completezi cerere tip pentru semnarea contractului de racordare însoţită de o solicitare de încredinţare directă a lucrării şi de un deviz întocmit de executantul lucrării pe care l-ai ales (societatea aleasă de tine trebuie să fie autorizată de ANRE)
  • Îți emitem factură pentru taxa de racordare
  • Prezinți dovada plăţii taxei de racordare
  • Încheiem contractul de racordare
  • Operatorul de Distribuţie şi executantul lucrării vor încheia un contract de execuţie

3.       Proiectare şi execuţie instalaţie

  • Obţinerea avizelor necesare executării racordării (certificat de urbanism, autorizaţie de construcţie instalaţie nouă)
  • Întocmirea proiectului pentru instalaţia de alimentare şi de utilizare
  • Executarea lucrării prevăzute în soluţia stabilită prin avizul tehnic de racordare

4.       Recepţie instalaţie

  • Recepţia lucrării şi semnarea procesului verbal de recepţie de către executant
  • Depunere la Operatorul de Distribuţie dosarul instalaţiei de alimentare
  • Depunere la Operatorul de Distribuţie dosarul instalaţiei de utilizare
  • Întocmirea şi semnarea procesului verbal de recepţie

5.       Încheiere contract de furnizare

Trebuie să depui următoarele documente în cel mai apropiat magazin E.ON:

  • Cerere tip pentru încheiere contract de furnizare, completată
  • Actul de identitate (persoane fizice)/Actul de constituire al asociaţiei (asociaţii de proprietari);
  • Act de proprietate sau orice alt document care să ateste dreptul de proprietate asupra spaţiului (contract de vânzare-cumpărare, act de moştenire, act de donaţie, act de închiriere legalizat, contract de comodat, contract de cesiune etc.) sau adeverinţă eliberată de Primărie care atestă existenţa imobilului la adresa poştală şi însoţită de declaraţie pe propria răspundere din partea solicitantului pentru lipsa de înregistrare în CF a imobilului
  • Acordul proprietarului imobilului - dacă se prezintă contract de închiriere, contract de comodat sau de cesiune
  • Acordul coproprietarilor - în cazul imobilelor cu mai mulţi proprietari
  • ATR/CR
  • Plata garanţiei (în cazul chiriaşilor/concesionarilor) (dacă este cazul)

Semnezi contractul de furnizare

Programăm data montării contorului de măsurare 

Dacă vrei să schimbi titularul contractului de electricitate, ai de urmat 2 pași: 

1. Obţinere aviz tehnic de racordare (ATR)/ certificat de racordare (CR)

Trebuie să depui următoarele documente în cel mai apropiat magazin E.ON:

  • Actul de identitate (persoane fizice)/Actul de constituire al asociaţiei (asociaţii de proprietari);
  • Cerere încheiere contract de furnizare
  • Act de proprietate sau orice alt document care să ateste dreptul de proprietate asupra spaţiului (contract de vânzare-cumpărare, act de moştenire, act de donaţie, act de închiriere legalizat, contract de comodat, contract de cesiune etc.) sau adeverinţă eliberată de Primărie care atestă existenţa imobilului la adresa poştală şi însoţită de declaraţie pe propria răspundere din partea solicitantului pentru lipsa de înregistrare în CF a imobilului
  • Acordul proprietarului imobilului - dacă se prezintă contract de închiriere, contract de comodat sau de cesiune
  • Acordul coproprietarilor - în cazul imobilelor cu mai mulţi proprietari
  • ATR/CR
  • Convenţia de exploatare (unde este cazul şi schema de alimentare impune)
  • Plata garanţiei (în cazul chiriaşilor/concesionarilor) (dacă este cazul)
  • Comunicarea scrisă primită din partea Delgaz Grid S.A privind întrunirea condiţiilor tehnice de punere în funcţie a instalaţiei şi încheierea contractului de furnizare a energiei electrice

Ți se emite factură pentru taxa de elaborare a ATR/CR (după caz)

Prezinți dovada plății taxei de elaborare ATR/CR (după caz)

Îți eliberăm ATR/CR (după caz)

2. Încheiere contract de furnizare

  • Completezi cerere tip încheiere contract de furnizare
  • Semnezi contractul de furnizare
  •  

Dacă nu ești racordat la sistemul de distribuție gaze naturale, ți-ai construit o casă nouă și vrei să devii clientul nostru, ai de urmat 5 pași: 

1. Obţinere aviz tehnic de racordare (ATR)

Trebuie să depui în cel mai apropiat magazin E.ON:

  • documentele necesare pentru extinderea de conductă/branşament nou
  • cererea tip pentru obţinerea ATR

Îți emitem facturii pentru taxă analiza cererii de racordare

Prezinți dovada plății

Îți eliberăm ATR

2.       Încheiere contract de racordare

  • completezi cerere tip pentru încheierea contractului de racordare
  • îți emitem factură pentru taxa de racordare
  • prezinți dovada plăţii
  • încheiem contractul de racordare

3.       Proiectare şi execuţie instalaţie

  • obţinere avize necesare executării branşamentului
  • depunere documentaţie pentru aprobare executare branşament și pentru întocmirea şi avizarea proiectului pentru instalaţia de utilizare (prin intermediul unei firme autorizate ANRE)
  • executarea branşamentului şi a instalaţiei de utilizare

4.       Recepţie instalaţie

  • recepţia lucrării şi semnarea procesului verbal de recepţie de către executant
  • solicitarea Operatorului de Distribuţie pentru punerea în funcţiune a instalaţiei de utilizare
  • punerea în funcţiune a instalaţiei de utilizare se face împreună cu reprezentantul Operatorului de Distribuţie
  • întocmirea şi semnarea procesului verbal de recepţie

5.       Încheiere contract de furnizare

  • Completare cerere tip pentru încheiere contract de furnizare alături de:

- Actul de identitate (persoane fizice); Actul de constituire al asociaţiei (asociaţii de proprietari);

- Act de proprietate sau orice alt înscris (contract de vânzare-cumpărare, act de moştenire, act de donaţie, act de închiriere legalizat, contract de comodat, contract de cesiune, extras de carte funciară - nu mai vechi de 30 de zile - sau adeverinţă eliberată de Primărie care atestă existenţa imobilului la adresa poştală şi însoţită de declaraţie pe propria răspundere din partea solicitantului pentru lipsa de înregistrare în CF a imobilului etc.) care atestă dreptul locativ asupra spaţiului pentru care se solicită ATR

- Acordul proprietarului imobilului - dacă se prezintă contract de închiriere, contract de comodat sau de cesiune, etc.

- Acordul coproprietarilor - în cazul imobilelor cu mai mulţi proprietari

- Acordul proprietarului conductei, dacă este altul decât Delgaz Grid S.A

- Acordul proprietarului terenului afectat de traseul conductei + ridicare topo pentru terenul respectiv, în cazul extinderilor de conductă şi/sau instalaţii de racordare

*Notă: Documentele se vor prezenta în original şi se vor depune în copie

Semnezi contractul de furnizare

Programăm montarea contorului de măsurare

Trebuie să te prezinți în cel mai apropiat magazin E.ON și să depui următoarele documente:

  • Actul de identitate (persoane fizice)/Actul de constituire al asociaţiei (asociaţii de proprietari)
  • Act de proprietate sau orice alt înscris (contract de vânzare-cumpărare, act de moştenire, act de donaţie, act de închiriere legalizat, contract de comodat, contract de cesiune, extras de carte funciară - nu mai vechi de 30 de zile - sau adeverinţă eliberată de Primărie care atestă existenţa imobilului la adresa poştală şi însoţită de declaraţie pe propria răspundere din partea solicitantului pentru lipsa de înregistrare în CF a imobilului etc.) care atestă dreptul locativ asupra spaţiului pentru care se solicită acordul de acces
  • Acordul proprietarului imobilului - dacă se prezintă contract de închiriere, contract de comodat sau de cesiune etc.
  • Acordul coproprietarilor - în cazul imobilelor cu mai mulţi proprietari
  • Index contor citit la zi, necesar pentru emiterea facturii și plății acesteia

*Notă: Documentele se vor prezenta în original şi se vor depune în copie 

Aceeași pași sunt necesari și pentru cazul în care ai cumpărat/închiriat o nouă locuință.

Pentru emiterea Avizului de Amplasament vino în cel mai apropiat magazin E.ON cu:

  • Cerere tip pentru obţinere aviz de amplasament (o completăm împreună în magazin)
  • Actul de identitate (persoane fizice)/Actul de constituire al asociaţiei (asociaţii de proprietari)
  • Planul de încadrare în zonă, la scară (2 exemplare)
  • Planul de situaţie la scară 1:500 sau 1:1000 care să cuprindă amplasarea construcţiilor în perimetrul propus, precum şi drumurile de acces aferente (2 exemplare)
  • Certificatul de urbanism
  • Memoriu tehnic privind lucrarea de construcţie pentru care se solicită avizul (după caz)
  • Dovada achitării tarifului pentru emiterea avizului de amplasament (îți eliberăm factura pe loc în magazin și o poți achita)
  •  

Emiterea unui aviz de amplasament este necesară pentru:

  • realizarea unor lucrări de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinaţie sau de reparare a construcţiilor de orice fel
  • executarea sau extinderea racordurilor la reţelele edilitare pentru construcţii noi sau existente
  • realizarea de lucrări de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare şi reabilitare privind căi de comunicaţie, reţele şi dotări tehnico-edilitare
  • realizarea de lucrări, amenajări şi construcţii cu caracter provizoriu
  • amplasarea unor instalaţii sau obiecte utilizând ca suport elementele reţelei de gaze naturale
  • demolarea, dezafectarea ori dezmembrarea, parţială sau totală a construcţiilor şi instalaţiilor aferente construcţiilor, a instalaţiilor şi utilajelor tehnologice, inclusiv a elementelor de construcţii de susţinere a acestora
  • executarea altor lucrări de construcţii pentru care, conform legii, este obligatorie obţinerea unei autorizaţii de construire de la organele abilitate;
  • elaborarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism: planurile de amenajare a teritoriului, planurile de urbanism şi regulamentele locale de urbanism aferente acestora și dacă avizul de amplasament se regăseşte în lista cu avizele şi acordurile legale, necesare în vederea autorizării, prevăzute, conform legii, în certificatul de urbanism
  • construcţia respectivă va fi/este amplasată în zona de siguranţă a capacităţilor energetice.
  •  

1. Obţinere aviz tehnic de racordare

  • depunerea documentelor necesare pentru modificarea de natura tehnică a instalației de utilizare gaze naturale  însoţită de cererea tip pentru obţinerea avizului tehnic de racordare, emiterea facturii pentru taxa de analiză cerere de racordare
  • dovada plăţii facturii pentru taxa de emitere ATR
  • eliberarea ATR

2. Proiectare şi execuţie instalaţie

  • întocmirea şi avizarea proiectului pentru instalaţia de utilizare (prin intermediul unei firme autorizate ANRE)
  • executarea instalaţiei de utilizare

3. Recepţia instalaţiei de alimentare şi utilizare

  • recepţia lucrării şi semnarea procesului verbal de recepţie de către executant
  • solicitarea Operatorului de Distribuţie pentru punerea în funcţiune a instalaţiei de utilizare
  • punerea în funcţiune a instalaţiei de utilizare, împreună cu reprezentantul Operatorului de Distribuţie
  • întocmirea şi semnarea procesului verbal de recepţie
  •  

Pentru revenirea în furnizarea E.ON trebuie doar să alegi oferta de electricitate și/sau gaze naturale pe care o consideri potrivită pentru nevoile tale.

Poți să faci acest lucru:

  • direct online, vizitând site-ul www.eon.ro 
  • în cel mai apropiat magazin E.ON
  • apelând gratuit 0800 800 900 sau 0800 800 366, de luni până vineri între orele 8-20
  • prin transmiterea unui email către serviciiclienti@eon-romania.ro

și ne ocupăm noi de tot. S-ar putea să fie nevoie să ne transmiți anumite documente și să actualizăm unele informații, dar îți vom comunica exact ce avem nevoie.

Procesul de schimbare furnizor este gratuit, nu implică schimbarea contorului, nu implică întreruperi în furnizarea de electricitate/gaz, nici modificări ale instalației electrice sau de gaze naturale.

 

 

  1. Intră pe www.eon.ro
  2. Accesează secțiunea „Myline” apoi „Autentificare/Creare cont” și apasă butonul “Creează cont”
  3. Completează toate datele și apasă butonul „Creează contul”
  4. Verifică căsuța de mail pe care ai alocat-o contului și apasă butonul „Activează contul E.ON Myline”
  5. Contul tău a fost creat și activat

Dacă dorești să ai acces oricând la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, Apple Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.

Dacă întâmpini probleme legate de accesul la contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Dacă nu mai știi parola contului tău sau dorești să o schimbi:

  1. Intră pe www.eon.ro secțiunea „Myline” apoi „Autentificare/Creare cont”
  2. Apasă butonul "Am uitat parola"
  3. Introdu adresa de e-mail pe care ai folosit-o la crearea contului și apasă butonul „Resetează parola”
  4. Deschide căsuța de e-mail și apasă butonul „Resetează parola” din cadrul e-mailului primit
  5. Alege o nouă parolă pentru contul tău E.ON Myline

*Link-ul de resetare a parolei primit pe e-mail are o perioadă de valabilitate de 24 de ore de la solicitare şi este valabil până la finalizarea cu succes a procesului de schimbare a acesteia sau până la solicitarea unei noi resetări de parolă.

Dacă întâmpini probleme legate de accesul la contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Pentru a activa factura electronică trebuie să ai un cont personal creat în E.ON Myline, apoi:

  1. Intră în contul tău pe eon.ro secțiunea “Myline”
  2. Intră în secțiunea “Factura electronica”
  3. Alege locul de consum pentru care dorești să activezi factura electronică
  4. Citește și acceptă “Termenii și Condițiile” și apasă butonul “Activează”
  5. Apasă butonul “Trimite datele”
  6. Factura electronică este activată

*Dacă ai mai multe locuri de consum și vrei să activezi factura electronică pentru fiecare, trebuie să repeți pașii de mai sus, alegând pe rând fiecare loc de consum.

sau:

  1. Accesează secțiunea “Facturile mele”
  2. Alege o factură pentru a vizualiza detaliile ei
  3. În fereastra care se deschide, apasă butonul “Activează”
  4. Citește și acceptă “Termenii și Condițiile”
  5. Confirmă din nou, prin click pe butonul “Activează”

Factura electronică se activează în maximum 24 de ore de la completarea pașilor de mai sus

Trebuie să știi că:

  • Factura electronică este un serviciu gratuit pus la dispoziţia clienţilor E.ON ce constă în posibilitatea de vizualizare şi descărcare a facturii în format PDF, prin accesarea pe bază de parolă a contului creat în E.ON Myline.
  • Activarea facturii electronice înseamnă renunţarea la primirea facturii în format tipărit prin poștă
  • După activare, vizualizarea facturilor E.ON se realizează prin accesarea contului E.ON Myline de pe eon.ro sau în aplicația mobilă E.ON Myline în secțiunea “Facturile mele”
  • La data emiterii facturii tale de electricitate/gaz/ambele, vei primi pe adresa de email înregistrată în E.ON Myline o notificare prin care ești anunțat că ți s-a emis factura, alături de câteva detalii despre aceasta
  • Facturile electronice sunt documente fiscale, deci pot fi înregistrate contabil
  • În contul E.ON Myline ai acces la facturile emise în ultimele 12 luni, din momentul în care activezi factura electronică (facturile tipărite emise înainte de activarea facturii electronice, nu pot fi vizualizate în format pdf)
  • Orice alte documente, notificări, preavize de întrerupere le vei primi în format electronic/online în contul E.ON Myline
  •  Înainte de activarea facturii electronice asigură-te că adresa de mail pe care ai atașat-o contului tău E.ON Myline este validă, corect comunicată și că ai acces la ea, pentru a evita riscul de a nu primi mesajele noastre
  • Poți dezactiva factura electronică oricând, dezactivarea efectuându-se în 30 de zile de la solicitare. Pentru dezactivare intri în contul tău, secțiunea “Factura electronică”, alegi locul de consum și dai click pe butonul “Dezactivează factura electronică”
  • Dacă ai solicitat E.ON MyCard, dezactivarea facturii electronice va fi permisă după 90 de zile de la data solicitării MyCard.

Dacă întâmpini probleme legate de accesul la contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Dacă ai factura electronică activată, poți vizualiza facturile tale din ultimele 12 luni în secțiunea "Facturile mele". Facturile tipărite, nu sunt accesibile pentru vizualizare în contul tău online.

Dacă dorești să ai acces oricând la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play sau Apple Store și loghează-te utilizând aceleași date folosite pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Procesarea plăţii pe portalul E.ON Myline se face imediat și aceasta este considerată ca dată a efectuării plății.

Ulterior, transferul sumei în contul E.ON poate dura până la 4 zile.

Dacă dorești să ai acces oricând la contul tău, descarcă aplicația E.ON Myline din Google Play sau Apple Store și loghează-te utilizând aceleași date folosite pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Emiterea unui E.ON MyCard se poate face doar pentru locurile de consum care au activată factura electronică. Cu Mycard poți achita facturile E.ON la partenerii noștri bancari și nonbancari, fără să mai fie nevoie să tipărești sau să ai la tine factura de consum.

Cardul conţine numele şi prenumele titularului de contract, codul de încasare şi codul de bare necesar a fi scanat când dorești să faci plata unei facturi de consum, adică este un instrument de identificare și nu un card bancar.

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Dacă vrei să plătești factura de consum utilizând MyCard E.ON, urmează pașii de mai jos:

  1. scanează codul de bare la magazinul partener
  2. introdu sau comunică comerciantului suma pe care vrei să o achiți
  3. confirmă plata şi păstrează dovada plăţii efectuate
  4.  

Dacă ai semnat un contract de prestări servicii pentru E.ON ServExpress, ServExpress PRO sau ServExpress MAX și îți apare o urgență la instalația electrică sau la centrala termică, apelează la orice oră numărul de telefon 0232 421 999.

După tipul abonamentul ales ServExpress, PRO sau MAX, acestea includ:

  • reparații cabluri electrice
  • reparații tablou electric și siguranțe
  • reparații întrerupătoare
  • reparații la centrala termică, dacă defecțiunea este electrică
  • reparații la centrala termică/boiler, înlocuire senzor centrală, termostat, supapă de siguranță

*În situația în care este necesară desigilarea/resigilarea contorului/firidei de branșament pentru lucrări de mutare sau înlocuire tablou electric, este necesară și intervenția operatorului de distribuție.

Verificarea instalației de utilizare gaze naturale constă în depistarea eventualelor scăpări de gaze la presiunea gazului din instalație ți se efectuează periodic, la maximum 2 ani de zile sau la cererea clientului.

Revizia instalației de gaze naturale constă în depistarea eventualelor scăpări de gaze la presiunea de rezistență respectiv de etanșeitate. Se demontează contorul și se pune proba de presiune pe instalație. Revizia se efectuează periodic, la maximum 10 ani sau după întreruperea utilizării instalației pentru o perioadă de timp mai mare de 6 luni, după orice eveniment care ar fi putut afecta instalația, la cererea clientului.

  • Documentația tehnică - proiectul de gaz
  • Livretul aparatului
  • Ultimul raport de încercări și probe

Acestea trebuie prezentate operatorului autorizat ales să efectueze VTP-ul centralei termice și trebuie păstrate pentru următoarele verificări.

Dacă centrala ta este altă marcă decât cele comercializate de către E.ON (de ex. Ariston) și încă se află în perioada de garanție, pierzi garanția acesteia dacă efectuezi verificarea tehnică periodică (VTP) cu partenerul nostru E.ON Asist Complet. Recomandarea noastră este ca în perioada de garanție să apelezi la compania de la care ai achiziționat centrala termică.

După terminarea garanției însă, poți apela la noi pentru efectuarea VTP-urilor, E.ON Asist Complet fiind autorizat ANRE și ISCIR pentru efectuarea intervențiilor la echipamentele și instalațiile utilizatoare de gaz.

  • Documentația tehnică - proiectul de gaz
  • Notificarea de la furnizorul de gaz că este scadentă verificarea/revizia
  • Ultima fișă de verifcare/revizie a IUGN (instalației de utilizare gaze naturale)
  • Ultimul raport de încărcări și probe, validat ISCIR, dacă există centrală termică
  • Adeverință de la hornar care să ateste că hornul este curat, nu mai veche de 6 luni, dacă este cazul

Acestea trebuie prezentate operatorului autorizat ales să efectueze verificarea/revizia IUGN și trebuie păstrate pentru următoarele verificări.

Da. Poți denunța oricând contractul E.ON ServExpress, printr-o solicitare scrisă în magazinul E.ON sau prin email către serviciiclienti@eon-romania.ro. 

În cazul în care, ai avut servicii prestate cu cost mai mare decât cele achitate până la data încetării, datorezi diferența către E.ON. Pentru aceasta, îți vom emite o factură finală înainte de reziliere.

Solicitarea de intervenții tehnice, în cazul unei urgențe apărute la centrala termică achiziționată într-un pachet E.ON Life, se face prin apel telefonic nonstop la numărul: 0232 421 999.

Poți apela acest număr și dacă ai nevoie de îndrumări privind pornirea/oprirea centralei, setarea temperaturii sau a modului de funcționare vară/iarnă.

Poți oricând renunța la contractul tău E.ON Life sau E.ON Life Plus.

În acest sens, trebuie să ne trimiți o solicitare scrisă care să includă datele tale de contact și de identificare (cod client, cod loc de consum, adresa locului de consum etc.) din contractul în cauză: 

  • pe email către serviciiclienti@eon-romania.ro
  • în orice magazin E.ON
  • pe poștă către O.P. 1 C.P. 10, Tîrgu-Mureș, Mureș

Dacă soliciți încetarea contractului înainte de termen, îți vom emite o factură finală conform graficului de ieșire din contract prevăzut în Anexa 4 a contractului tău E.ON Life, respectiv Anexa 2 din contractul E.ON Life Plus. După achitarea acestei facturi, contractul se consideră încetat.

Da. Poți achita într-o tranșă contravaloarea centralei și a serviciilor aferente instalării și punerii în funcțiune. Restul serviciilor se vor factura lunar, sub formă de abonament fix pe factura de consum gaz, reprezentând contravaloarea serviciilor tehnice prestate pe durata contractului.

Dacă pachetul tău E.ON Life sau E.ON Life Plus include servicii periodice obligatorii precum: verificarea tehnică a centralei termice (VTP), verificarea/revizia instalației de utilizare a gazelor naturale (VIU/RIU), înainte de expirarea acestora, vei fi contactat de către echipa E.ON Asist Complet pentru programarea zilei și orei în vederea prestării lucrărilor. 

Din rațiuni de siguranță și pentru ca lucrurile să decurgă așa cum sunt precizate în contract, te rugăm să ne comunici ori de câte ori îți schimbi datele de contact, de ex. numărul de telefon mobil. 

Prețul este fix pe toată durata contractului, nu se poate modifica, fiind eșalonat în rate lunare egale. 

  1. Intră în secțiunea „Program/convenție de consum”
  2. Alege locul de consum la care dorești să actualizezi cantitățile de energie facturate lunar
  3. Apasă butonul “Modifică”
  4. Introdu cantitățile dorite a fi facturate lunar
  5. Apasă butonul “Salvează”

Noul program de consum intră în vigoare începând cu următoarea dată de facturare.

Programul de consum se poate modifica după 30 de zile de la ultima schimbare.

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

  1. Intră în “Contul meu”, apoi “Abonați și locuri de consum”
  2. Apasă butonul “Vezi locurile de consum”
  3. Apasă iconița de editare din căsuța locului de consum
  4. Completează formularul din zona “Adresa de corespondență”
  5. Bifează căsuța și apasă “Salvează”
  6. Completează CNP-ul titularului de contract și apasă “Trimite”

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Poți modifica datele tale de contact intrând în secțiunea "Contul meu", apoi "Setări cont". Acolo, alegi prin click ce anume vrei să modifici, completezi datele și le salvezi.

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

  • Dacă nu mai ai acces la contul tău dar vrei să îl ștergi sau să schimbi adresa de email alocată acestuia, trebuie să trimiți o solicitare scrisă din partea titularului contractului de furnizare către suport.myline@eon-romania.ro, alături de copia actului de identitate. Apoi, vei primi informații de la echipa noastră de suport.
  • În situația în care ai acces la contul tău, îl poți șterge accesând secțiunea „Contul meu”, apoi „Setări cont”, apoi prin click pe linkul „Șterge contul”.

*Nu poți șterge un cont care are activată factura electronică pentru cel puțin un loc de consum. Pentru acest caz, trebuie să dezactivezi mai întâi factura electronică.

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Poți achita tot soldul pe care îl ai la E.ON (compus din două sau mai multe facturi) astfel:

  • Accesează butonul din dreptul fiecărei facturi din sold
  • Apasă butonul „Plătește”.

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

 

 

Dacă dorești să adaugi un loc de consum în contul tău E.ON Myline:

  • Accesează secțiunea "Abonați și locuri de consum"
  • Apasă butonul "Adaugă"
  • Apasă butonul "Introdu date"
  • Bifează locurile de consum care apar în listă și gata.

Dacă dorești să ștergi un loc de consum, urmează pașii: Abonați și locuri de consum > Editează abonat > Apasă Șterge > Confirmă.

Pentru a dezactiva un loc de consum:

  • Intră în "Abonați și locuri de consum"
  • Alege abonat și vezi locurile de consum
  • Editează din căsuța locului de consum
  • Apasă butonul "Inactivează"

* Nu se poate șterge un abonat dacă ai factura electronică activată pe cel puțin un loc de consum.

Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe Live Chat-ul disponibil în pagina de autentificare sau pe serviciiclienti@eon-romania.ro

Poți găsi informații legislative, acte normative și alte reglementări în secțiunea "Legislație" din eon.ro.

Care sunt ofertele tip de furnizare energie la E.ON?

Ofertele tip pentru furnizarea de electricitate și gaze naturale, valabile începând cu 1 ianuarie 2020 pentru clienți persoane fizice sunt disponibile mai jos:

  • Oferta tip pentru electricitate cu abonament este disponibilă aici
  • Oferta tip pentru electricitate fără abonament este disponibilă aici
  • Oferta tip pentru gaze naturale este aici

Pe site-ul ANRE regăsești un comparator al ofertelor tip de la toți furnizorii pentru electricitate aici, iar pentru gaze naturale aici.

Tarifele reglementate pentru distribuția și transportul energiei electrice pentru clienții casnici valabile din ianuarie 2020 sunt menționate aici

Tarifele reglementate pentru distribuția gazelor naturale pentru clienții casnici actualizate la 1 iulie 2020 sunt descrise aici

Tarifele reglementate pentru E.ON ca Furnizor de Ultimă Instanță obligat (FUIob) și Furnizor de Ultimă Instanță opțional (FUIop) pentru clienții casnici sunt descrise aici, aprobate prin Ord ANRE 244/2019.

Vezi aici noutăți despre noul cuprins și format al facturii tale de electricitate
Descoperă în 100 de idei simple cum poți face economii de timp și energie, în fiecare zi
Află mai multe informații despre noul cuprins al facturii tale de gaze naturale

Vizualizează informațiile disponibile pe verso facturilor de consum electricitate aici, iar pentru gaze naturale aici.