Factura de electricitate și/sau gaze naturale se emite lunar, iar valoarea ei se calculează în funcție de consumul măsurat în kWh și m3 transformați în kWh, determinat de:
Așadar, dacă nu se realizează citirea contorului de către OR și nici nu transmiți lunar autocitirea, E.ON va emite facturi de estimare conform convenției de consum încheiate cu tine ori în baza unui istoric al consumului realizat în aceeași lună calendaristică a anului anterior.
Factura de regularizare se emite la 3 luni după citirea OR, excepție fiind clienții cu contor smart* care primesc lunar facturi de citire. (*citit lunar de la distanță).
Poți achita facturile de consum E.ON:
Toate aceste modalități de plată sunt fără comision.
Vezi mai multe informații despre modalitățile de plată ale facturii aici.
Punctele de încasare PayPoint, un-doi Centru de plăți și Westaco sunt terminale de plată amplasate în magazinele cu profil de comerț general sau benzinării unde, odată cu plata cumpărăturilor poți achita și factura E.ON în numerar.
Anunț important!
Dacă ai primit un card de energie emis de Guvernul României, e bine să știi că poți achita factura de consum electricitate și gaze naturale cu acesta astfel:
Ce mai trebuie să știi?
Poți consulta ghidul Poștei Române aici.
Poți afla imediat cât ai de plată sau care este soldul tău curent la E.ON astfel:
Atenție! Dacă tocmai ai efectuat o plată și vrei să vezi dacă s-a actualizat soldul tău, trebuie să știi că transferul sumelor achitate în contul E.ON poate dura între 2 și 4 zile lucrătoare, în funcție de bancă. Așadar, nu te îngrijora dacă soldul tău nu se schimbă pe loc sau dacă statusul din contul E.ON Myline este „Plată în procesare”. Acesta se va schimba în „Achitat”, imediat ce suma ajunge în contul nostru.
*Număr cu tarif normal, din orice rețea de telefonie/Număr scurt cu tarif normal din orice rețea de telefonie. Codul de încasare apare pe factură, este compus din 10 cifre și începe cu cifra 2 sau 9.
Pentru plata din străinătate, folosește conturile bancare deschise la băncile BRD sau ING, dar completează și codurile SWIFT.
Conturile E.ON Energie România sunt:
BRD:
ING Bank:
Procesarea plăţii pe portalul E.ON Myline se face rapid și aceasta este considerată ca dată a efectuării plății. Ulterior, transferul sumei în contul E.ON poate dura chiar și 2 zile luzrătoare, în funcție de bancă, moment în care primești și confirmarea plății prin e-mail și/sau prin mesaj în contul tău.
În acest timp, statusul plății în contul E.ON Myline este „plată în procesare”, iar acesta se schimbă în „achitat” în momentul în care suma ajunge în contul E.ON.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Dacă optezi pentru alte metode de plată termenul de înregistrare rămâne 2-4 zile lucrătoare și variază în funcție de bancă/procesator.
Pentru persoane fizice - clienți casnici și persoane juridice - clienți noncasnici conturile bancare (IBAN) ale E.ON Energie România sunt:
* Atunci când achiți factura prin transfer bancar, asigură-te că pe ordinul de plată ai completat corect codul de încasare, numărul facturii și contul bancar E.ON.
**Dacă achiți o garanție solicitată în urma reconectării locului tău de consum, folosește contul bancar deschis la BRD.
***Pentru achitarea facturilor de prestări servicii emise de către Delgaz Grid S.A sau E.ON Asist Complet S.A., trebuie să completezi corect contul înscris pe aceste facturi (diferă de contul în care se plătesc facturile de consum E.ON).
În partea de jos de pe prima pagină a facturii de consum E.ON apar 2 coduri de bare, astfel:
Dacă nu există sume restante sau sume achitate în avans, atunci valoarea înscrisă în cele două coduri de bare va fi identică (la fel și codurile de bare).
Dacă soldul este 0 sau o valoare negativă, cu minus, înseamnă că nu ai nimic de plată pe acel loc de consum.
Poți opta pentru plata oricărei valori dintre cele 2, având grijă să nu depășești termenul de plată - data scadenței, menționată în partea de sus a facturii - și să riști facturarea de penalități ori chiar întreruperea alimentării cu energie.
Îți recomandăm ca la plată să:
Transferul sumelor achitate spre E.ON poate dura până la 4 zile, în funcție de bancă.
Din ziua următoare scadenței, calculăm dobânzi penalizatoare în cuantum de 0,04% pe zi, iar apoi, oricând după scadență, te putem notifica cu 15 zile înainte de întreruperea efectivă a alimentării cu energie, printr-un preaviz. Acesta va conține sumele datorate, data la care OD poate sista furnizarea, costuri deconectare/reconectare.
Valoarea penalităților este menționată în contractul tău cu E.ON.
Confirmarea de plată a preavizului duce la amânarea deconectării cu 4 zile, timp alocat pentru procesarea plății.
Codul de încasare apare pe factură și în contul E.ON Myline, este compus din 10 cifre și începe cu cifra 2 sau 9. *Număr cu tarif normal, din orice rețea de telefonie/Număr scurt cu tarif normal din orice rețea de telefonie.
trebuie să ne trimiți o solicitare scrisă în acest sens, care să includă:
prin
După înregistrarea solicitării tale de restituire a sumelor achitate în avans, îți vom returna banii prin virament bancar sau mandat poștal în termen de 5-28 de zile lucrătoare, în funcție de metoda de solicitare aleasă.
Poți, de asemenea, în termen de 15 zile de la emiterea facturii de regularizare, între a 4-a și a 18-a zi, să soliciți returnarea sumei la ghișeul oricărei agenții BRD. Prezintă actul de identitate și vei primi suma plătită în plus. Dacă nu vei ridica banii de la BRD, aceștia vor fi folosiți pentru diminuarea valorii de plată aferentă facturilor următoare.
Data generării facturii din sistemul informațional este anterioară datei emiterii acesteia.
Soldul restant apare pe factura curentă, dacă la data generării acesteia, plata nu a fost efectuată.
Procesul de facturare al energiei este supus unor reguli stabilite de către ANRE. Acestea definesc ordinea în care se determină consumul tău de pe factură:
1. Consumul facturat este cantitatea de kWh/mc citită de către Operatorul de Distribuție (OD) de pe contor. OD din zona ta este obligat să efectueze citirea contorului de electricitate și de gaze naturale la fiecare 3 luni și să transmită valoarea indexului citit către furnizor pentru ca acesta să emită factura de regularizare.
Ce ai tu de făcut? Ești obligat să dai acces echipei OD - proprietarul contorului de măsură - pentru a efectua citirea. Poți, de asemenea, să îi soliciți acestuia citirea contorului atunci când știi că nu a fost citit de multă vreme. Dacă sunt probleme cu funcționarea contorului trimite-ne o solicitare prin accesarea Servicii și ajutor. Găsești datele de contact pentru distribuitorii de energie electrică aici, iar pentru gaze naturale aici.
Factura emisă în acest caz este de citire/regularizare.
2. Consumul facturat este calculat în funcție de valoarea indexului pe care îl transmiți tu prin autocitire.
La E.ON, serviciul de autocitire este gratuit, activat automat pentru toți clienții. Prin transmiterea indexului autocitit lună de lună, consumul tău de pe factură va fi cel realizat, nu estimat. La 3 luni facturăm regularizarea pe baza citirii OD.
Ce ai tu de făcut? Folosește lunar serviciul de autocitire index și astfel, plătești cât consumi, fără facturi mari la regularizare și fără să achiți sume în avans (sold negativ/cu minus) către E.ON. Dacă ai un contor smart, nu e nevoie să transmiți indexul autocitit, acesta fiind preluat de la distanță de către OD și apoi transmis către noi pentru facturare. Vezi aici cum se transmite indexul autocitit.
Factura emisă în acest caz este de autocitire.
3. Consumul facturat este preluat din convenția de consum, parte a contractului de furnizare semnat de tine.
Dacă nu avem citirea contorului de la OD și nici tu nu transmiți autocitirea, dar ai o convenție de consum setată, vom lua de acolo cantitatea de energie/valoarea consumului și o vom folosi la calculul facturii. Convenția de consum este un serviciu gratuit, disponibil pentru toți clienții E.ON și o poți actualiza la intervale de 30 de zile. Vezi aici căile prin care poți modifica convenția de consum.
Ce ai tu de făcut? Atunci când semnezi un nou contract, asigură-te că ai completat și convenția de consum, apoi actualizeaz-o ori de câte ori apar modificări în obiceiul tău de consum ori când crezi că facturile de estimare sunt prea mari. Cel mai ușor, o faci direct în contul E.ON Myline, în kWh sau mc, unde vezi și echivalentul acestora estimat în lei. Dacă ai un loc de consum unde înregistrezi consum sezonier sau deloc, poți seta Convenție 0, astfel vei primi facturi doar de regularizare, după citirea contorului de OD.
Din când în când, poți verifica în secțiunea „Grafice de consum” istoricul realizat în ultimii ani și astfel, poți calcula cantitățile lunare pe care să le treci în convenție.
Factura emisă în acest caz este de estimare.
Indicat, pentru o factură cât mai corectă, transmite indexul lună de lună. Setează și convenția de consum ca plan B, pentru cazurile când uiți să dai indexul, ratezi perioada de transmitere a acestuia sau pentru cazurile când transmiterea autocitirii nu e posibilă din cauza sistemului informatic.
4. Consumul facturat este determinat de către furnizor pe baza istoricului înregistrat la locul de consum, în ultimul an.
Dacă nu avem niciuna din situațiile descrise în pașii anteriori, vom estima noi un consum lunar pentru a factura, uitându-ne la consumul ultimelor 12 luni.
Factura emisă în acest caz este de estimare.
Ce ai tu de făcut? Îți recomandăm să folosești serviciile descrise la pasul 2 și 3 pentru ca factura ta să reflecte consumul real.
Serviciul de transmitere index autocitit este activat automat, gratuit, pentru toți clienții casnici și noncasnici E.ON.
Când pot trimite indexul prin autocitire?
Pentru a ne transmite indexul contorului tău îți punem la dispoziție următoarele canale:
Odată trimis un index, acesta mai poate fi modificat doar până la finalul zilei următoare de la transmiterea inițială. De ex: Ai trimis astăzi 15 septembrie, ora 15:00 un index, îl mai poți modifica până pe 16 septembrie ora 23:59.
*Codul de încasare apare pe factură, este compus din 10 cifre și începe cu cifra 2 sau 9. Indexul autocitit trebuie să fie din 4 cifre și se transmite fără 0 în față. Între cuvinte lasă spațiu. Număr scurt cu tarif normal din orice rețea de telefonie.
**Codul de client este compus din 10 cifre și începe cu 1.
În funcție de tipul contorului instalat la locul de consum, transmiterea autocitirii presupune trimiterea unuia sau a mai multor indecși citiți de pe ecranele contorului.
Fiecare loc de consum are atribuit de către Operatorul de Distribuție (OD) din zona ta, un interval activ de 7 zile în care se poate transmite indexul prin serviciul autocitire.
Găsești acest interval pe prima pagină a facturii E.ON, în primul ecran al contului tău E.ON Myline și în secțiunea „Autocitire/Istoric index” a acestuia.
Dacă vrei să fii anunțat lună de lună când începe și se încheie perioada activă pe fiecare loc de consum:
Indexul autocitit se citește și transmite diferit în funcție de tipul contorului pe care îl ai instalat la locul de consum.
Pe autocitiri.ro vezi cum să citești indexul, în funcție de tipul contorului de măsură.
Poți modifica un index trimis greșit doar până la finalul zilei următoare transmiterii, dacă următoarea zi este încă în intervalul activ.
În acest caz, poți relua pașii de transmitere a index-ului.
Ex: Ai trimis un index greșit astăzi la ora 14:00. Poți transmite indexul corect până mâine la ora 23:59.
Dacă există suspiciunea că un contor este defect, accesează „Servicii și ajutor”, secțiunea „Funcționarea contorului de măsură” și completează formularul.
Apoi, transmitem solicitarea ta Operatorului de Distribuție din zona locului tău de consum și revenim cu un răspuns în maximum 30 de zile.
Dacă ai fost notificat că Operatorul de Distribuție (OD) din zona locului tău de consum NU a reușit să facă citirea contorului de măsură, te rugăm să urmezi pașii menționați în notificare, pentru a programa o nouă citire sau pentru a transmite indexul.
Altfel, riști emiterea unei facturi de estimare care să nu reprezinte întocmai consumul realizat sau chiar deconectarea din furnizare a locului tău de consum.
Citirea contorului de către OD este o operațiune obligatorie conform Ordinelor ANRE nr. 78/2020 și 235/2019, iar tu, în calitate de consumator, ești obligat să permiți accesul OD la locul de consum, pentru citirea/înlocuirea contorului.
Poți modifica cantitățile din convenția de consum ori de câte ori ai nevoie (de ex. dacă ai instalat un sistem fotovoltaic, dacă ai schimbat centrala termică cu una de generație nouă care consumă mai puțin, te-ai mutat într-o locuință nouă etc.) astfel:
Noile cantităţi dorite de tine vor intra în vigoare începând cu următoarea factură emisă.
Codurile de client, încasare sau loc de consum la E.ON, sunt coduri numerice, disponibile clienților pe factură, contract și în contul E.ON Myline. Acestea ne ajută la identificarea corectă în sistemele informatice și în relația ta cu noi, de ex. la efectuarea plăților, transmiterea indexului, actualizarea contractelor etc.
ambele sunt disponibile în sumarul facturii de consum, în partea dreaptă.
Codurile POD și CLC desemnează un cod unic pentru fiecare punct de măsurare al energiei. Aceste coduri sunt generate automat la activarea unui nou punct de măsurare, în baza avizului tehnic de racordare (ATR).
Codul POD este specific energiei electrice, iar CLC este dedicat gazelor naturale și au ca scop identificarea locului de consum în relația cu Operatorii de Distribuție (distribuitorii de energie electrică și/sau gaz).
Codurile sunt de regulăr alfanumerice (conțin litere și cifre), se regăsesc pe ATR și CR (certificat de racordare) și pe facturile de consum, și diferă de la un distribuitor la altul, de la un loc de consum la altul. La E.ON, găsești codul POD/CLC în sumarul facturii și în primul tabel cu informații despre locul de consum și OD, de pe a treia pagină.
Pentru a vizualiza datele contractului tău:
Vezi detalii despre contractul tău precum: număr, status și termen valabilitate, tipul produsului achiziționat și componentele de preț. dacă ai încheiat cu noi și un contract de achiziție centrală termică, aer condiționat etc. găsești toate detalii acestora în același loc.
Dacă pe factura ta de electricitate apare "Electricitate Serviciu Universal (SU)", iar pe cea de gaze naturale ai produsul E.ON Standard Gas, înseamnă că nu ai optat încă pentru un produs de energie din piața concurențială/liberă. Vezi aici ofertele noastre și cum poți schimba contractul de furnizare.
Consultă aici ofertele noastre de furnizare energie dedicate clienților casnici și vezi condițiile specifice contractului.
Dacă dorești să închei un nou contract pentru unul dintre acestea, o poți face:
Poți de asemenea compara ofertele furnizorilor și încheia un contract de furnizare prin accesarea platformei online ANRE pe posf.ro.
La noi, poți încheia un nou contract de electricitate, gaz ori ambele, online, în 3 pași simpli, dacă:
Trebuie doar să vizitezi eon.ro secțiunea „Energie”, alegi produsul potrivit și situația în care te încadrezi, apoi urmezi pașii indicați.
Dacă ești titular de contract, actele necesare sunt:
Dacă nu ești titular de contract (ai cumpărat/moștenit o locuință etc.)
Pentru ambele situații și pentru o soluționare cât mai rapidă, te sfătuim să ai la tine, în timpul procesului de contractare:
În cazul în care contractarea se face online, poți încărca și fotografii ale documentelor. Asigură-te că acestea surprind documentul în întregime, iar informațiile sunt clare și lizibile.
Poți încheia un nou contract de furnizare și prin accesarea platformei online ANRE posf.ro.
La E.ON, schimbarea furnizorului o poți face online, simplu și rapid:
Semnezi contractul cu mouse-ul pe ecran apoi, aștepți vești de la noi.
Poți de asemenea schimba furnizorul prin accesarea platformei online ANRE pe posf.ro.
Procedura de schimbare a furnizorului de energie electrică/gaze naturale stabilește etapele procesului, modalitatea de stingere a obligațiilor de plată, precum și schimbul de date dintre clientul final și operatorii economici implicați în proces. Procesul de schimbare a furnizorului reprezintă totalitatea etapelor prin care, pe parcursul derulării unui contract de energie electrică/gaze naturale clientul final decide denunțarea unilaterală a contractului încheiat cu furnizorul actual și încheie un contract de furnizare cu un furnizor nou. În situația schimbării furnizorului, intrarea în vigoare a noului contract se produce în prima zi după expirarea unui interval de 24 de ore de la iniţierea procedurii, interval necesar pentru finalizarea demersurilor tehnice şi administrative necesare trecerii de la un furnizor la altul. Etapele procesului de schimbare furnizor energie pentru clienții casnici și noncasnici sunt descrise aici. Actele necesare le găsești aici.
Aplicarea măsurilor de eficienţă energetică nu înseamnă doar economii în bugetul tău ci şi o atitudine responsabilă faţă de folosirea resurselor de energie.
Noi, la E.ON, ți-am pregătit 100 de idei de economisire a energiei fără a renunța la confort, pe care le poți consulta aici. Totodată avem gândite și soluții pe termen lung care odată instalate, te pot ajuta în reducerea consumului. Descoperă-le aici.
Alte informaţii pot fi consultate la instituţii cu atribuţii în domeniul energiei: www.anre.ro (ANRE, Departamentul pentru eficienţă energetică, Şos. Cotroceni, nr. 4, Sector 6, Bucureşti); www.energie.gov.ro (Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, Splaiul Independenţei, nr. 202E, Sector 6, Bucureşti).
Deși alături de partenerii noștri poștali, ne străduim să livrăm în cel mai scurt timp facturile către tine, mai pot apărea cazuri când acest lucru nu este posibil. Mai sunt și situații când acestea nu ajung la adresa corectă ori pur și simplu pierzi factura. Dacă ai nevoie de factură rapid, poți să:
În cazul în care ai nelămuriri sau întrebări privind factura de consum, poți să ne comunici acest lucru în termen de 30 zile de la primirea facturii prin:
Apoi, noi vom analiza solicitarea ta și îți vom răspunde în maximum 5 zile lucrătoare de la primirea contestației facturii de electricitate și în maximum 15 zile calendaristice de la primirea contestației facturii de gaze naturale.
Prețul acceptat prin ofertă și contract, este alcătuit din mai multe componente în funcție de tipul energiei furnizate, electricitate și/sau gaze naturale, unele din acestea fiind stabilite și reglementate de către ANRE.
De exemplu, la energia electrică, prețul e format din:
Dintre acestea, doar marja și abonamentul zilnic sunt stabilite de către furnizorul tău. Celelalte, se colectează și se virează conform normelor legale în vigoare către stat și alți operatorii din SEN.
La gaze naturale, prețul este compus din:
respectând aceeași regulă ca mai sus.
La toate acestea se adaugă și TVA. Pot exista și măsuri guvernamentale care se aplică la prețul pe kWh.
Mai multe despre componentele de preț găsești aici. Totodată, pe noua factură de consum E.ON, vei regăsi costul unui kilowatt-oră pe a doua și/sau a treia pagină.
Contractele de furnizare E.ON se încheie pentru o perioadă de 3 - 6 - 12 luni care începe să se calculeze de la data intrării în furnizare și se prelungește automat pentru perioade succesive, fiecare egală cu cea convenită inițial.
Dacă dorești să denunți un contract de furnizare:
Dacă dorești rezilierea contractului de furnizare, adică deconectarea locului de consum de la alimentarea cu energie și demontarea contorului:
Vezi detalii complete în secțiunea Condiții generale aplicabile contractelor de furnizare.
Pașii necesari a fi parcurși pentru rezolvarea unei dispute apărute la semnarea ori pe parcursul derulării contractului de furnizare electricitate și/sau gaze naturale lui sunt prevăzuți aici.
Drepturile clientului de energie electrică și/sau gaze naturale sunt:
Obligațiile clientului de energie electrică și/sau gaze naturale sunt:
Afișarea întreruperilor programate și neprogramate în furnizarea cu energie electrică și gaze naturale este obligația Operatorului de Distribuție (OD) din zona locului de consum.
Cine este OD-ul tău? Vezi numele acestuia pe factura ta de consum, în pagina a treia, tabelul de sus despre locul de consum.
Cei mai mari distribuitori de energie electrică și gaze naturale din România, publică lista cu întreruperi pe site-urile proprii.
Pentru a beneficia de furnizarea de electricitate este nevoie de încheierea unui contract în acest sens, cu un furnizor de energie. Procedura se aplică de către furnizorul E.ON Energie România în relația cu solicitanții/clienții finali și Operatorul de Rețea/Distribuție în vederea încheierii contractelor de furnizare energie electrică în regim de serviciu universal sau concurențial.
Etapele procesului sunt:
1. Informarea solicitantului/clientului verbal/scris asupra:
2. Prezentarea ofertelor-tip și consilierea solicitanților/clienților care nu au optat pentru una din ofertele-tip publicate.
3. Încheierea contractului de furnizare a energiei electrice:
4. Încheierea contractului de distribuție a energiei electrice cu Operatorul de Rețea/ Distribuție
La E.ON poți încheia un nou contract de furnizare, poți schimba titularul contractului, poți să vii de la alt furnizor sau poți solicita montarea contorului după ce te-ai branșat la rețea, simplu și rapid, în 3 pași online prin accesarea eon.ro/contract-energie-electrica-gaz:
Apoi, ne ocupăm noi de tot și îți trimitem vești prin e-mail.
Poți încheia un contract de furnizare și prin accesarea platformei online a ANRE, posf.ro.
Pentru ca noi să te anunțăm înainte de a fi deconectat, asigură-te că avem numărul tău de telefon mobil. Dacă l-ai schimbat recent, nu uita să îl actualizezi direct în contul tău E.ON Myline, printr-un apel la 0265 200 366 (tarif normal, din orice rețea de telefonie) sau în magazinele E.ON.
Pentru reluarea furnizării de electricitate după deconectare, este necesar să:
Apoi, ne străduim ca în maximum 2 zile lucrătoare, să beneficiezi din nou de furnizarea de electricitate.
Contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență și modul de colectare a acesteia sunt stabilite prin Ordinul ANRE 123/2017.
Contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență reprezintă o sumă datorată lunar de fiecare consumator de energie electrică, pentru promovarea și dezvoltarea producerii de energie în sistem de cogenerare de înaltă eficiență, în scopul creșterii eficienței energetice și al îmbunătățirii securității alimentării cu energie, pe piața de energie din România.
Certificatul verde este un titlu ce atestă producerea din surse regenerabile a unei cantități de energie electrică, este tranzacționat între producătorii și furnizorii de energie electrică, iar câștigurile din vânzarea lor reprezintă o stimulare a producătorilor din surse regenerabile de energie. Furnizorii de energie electrică au obligația achiziționării anuale a unei cote de certificate verzi, în baza prevederilor Legii 220/2008 și apoi, facturarea lor către consumatorii finali, în baza Legii 134/2012.
Acciza este o taxă percepută de stat pentru anumite bunuri de consum, printre care și electricitatea. Plata taxei de către consumatori se face prin factura de consum, odată cu plata contravalorii energiei electrice consumate, iar virarea accizelor la bugetul de stat se face de către furnizor.
Clientul vulnerabil poate fi persoana singură/familia, clientul final aparţinând unei categorii de clienţi casnici care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare faţă de sursele de energie, se află în risc de marginalizare socială şi care, pentru prevenirea acestui risc, beneficiază de măsuri de protecţie socială, inclusiv de natură financiară, şi servicii suplimentare pentru a-şi asigura cel puţin nevoile energetice minimale.
Măsurile de protecţie socială, precum şi criteriile de eligibilitate pentru acestea se stabilesc prin acte normative.
Tipurile de facilități asigurate de furnizori clienților vulnerabili sunt:
În cazul unui loc de consum unde locuieşte o persoană care necesită menţinerea în viaţă prin aparate electrice pentru asigurarea continuităţii în alimentare, este necesară depunerea la furnizorul cu care este încheiat contractul de furnizare a energiei electrice a documentelor eliberate de instituţii medicale abilitate care să certifice această necesitate prin completarea formularului tip disponibil aici.
Consultă Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.
Este interzisă deconectarea de la reţeaua electrică a clienţilor vulnerabili, inclusiv în situaţii de criză de energie electrică.
Furnizorii și/sau, după caz, Operatorul de rețea (OR), corespunzător condițiilor contractuale, au obligația de a plăti clienţilor finali despăgubiri pentru daunele dovedite provocate din vina sa, inclusiv cauzate de întreruperi/calitatea necorespunzătoare a energiei electrice furnizate, conform reglementărilor în vigoare.
Clienţii casnici au dreptul să primească de la furnizor/OR despăgubiri pentru deteriorarea unor obiecte electrocasnice ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa OR. Valoarea şi condiţiile de acordare a despăgubirilor pentru clienţii casnici sunt stabilite într-o procedură elaborată de ANRE.
Despăgubirile se plătesc la cererea clientului final/furnizorului, dacă în urma investigaţiei efectuate de către OR şi furnizor se constată existenţa prejudiciului şi culpa furnizorului/OR.
În situația în care, pentru aceeaşi întrerupere, clientul final este îndreptăţit să primească şi o compensaţie conform standardelor de performanţă şi o despăgubire, el va primi fie despăgubirea, fie compensaţia, respectiv pe cea care are valoarea cea mai mare.
În cazul în care receptoarele electrocasnice ale unui client casnic au fost deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în rețeaua electrică, acesta este îndreptățit să fie despăgubit de OR, direct sau prin intermediul furnizorului.
Despăgubirile se acordă clientului casnic dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
Despăgubirile se acordă clientului casnic, pe baza documentelor justificative, la cererea scrisă a clientului casnic depusă în termen de 10 zile lucrătoare de la data apariției supratensiunii accidentale care a produs deteriorarea unor receptoare electrocasnice.
Plata despăgubirilor poate fi efectuată prin virament bancar, mandat poștal sau compensare cu facturile emise de consum.
Procedura de acordare a despăgubirilor pentru situațiile descrise mai sus o găsești aici.
Găsești aici pentru descărcare, cererea tip pentru semnalarea și solicitarea de despăgubiri.
În situaţia încetării contractului de furnizare încheiat cu furnizorul tău actual, E.ON Energie România, în calitatea sa de Furnizor de Ultimă Instanță obligat (FUIob) pentru zona de rețea Moldova, poate, la solicitarea ta, prelua locurile de consum care fac obiectul contractului şi care se află în situaţia de a nu avea asigurată furnizarea energiei electrice.
Etapele necesare a fi parcurse în vederea preluării sunt:
a) informează operatorul de distribuție (OD) concesionar cu privire la solicitarea clientului final, în vederea asigurării continuităţii în alimentarea cu energie electrică;
b) transmite:
(i) către FA o solicitare de transmitere a unui punct de vedere cu privire la încetarea contractului de furnizare;
(ii) către OD concesionar o solicitare de transmitere a informaţiilor aferente locului de consum, precum şi informaţii referitoare la starea locului de consum care se solicită a fi preluat, respectiv dacă este deconectat sau alimentat.
Procesul de preluare se suspendă în situația în care FA își exprimă dezacordul cu privire la preluarea de către FUIob. Dacă procesul de preluare continuă, FUIob va transmite clientului final informarea de preluare, document prin care FUIob informează clienţii finali preluaţi asupra motivului şi termenelor și condiţiilor de preluare a locurilor de consum care nu mai au asigurată furnizarea energiei electrice din nicio altă sursă.
Energia electrică furnizată clienţilor finali (consumul) se măsoară de către operatorii de distribuție, prin grupuri de măsurare-contor, conform codului de măsurare elaborat de ANRE.
Intervalul de citire a contoarelor în vederea emiterii facturii pentru clienţii casnici poate fi mai mare de o lună, dar fără a depăşi 3 luni.
E.ON determină valoarea facturii pentru energia electrică consumată pe baza măsurătorilor sau estimărilor efectuate conform reglementărilor şi pe baza tarifului/preţului prevăzut în contract.
La facturarea în funcție de consum estimat, pentru fiecare interval de facturare, se emite o factură de estimare. Dacă la sfârşitul intervalului de citire există diferenţe între cantitatea de energie electrică efectiv consumată pe intervalul de citire şi suma cantităţilor facturate, se procedează la regularizare.
Energia electrică furnizată este facturată de către furnizor pe baza energiei electrice furnizate în intervalul de facturare şi, după caz, pe baza altor mărimi utilizate la facturare, conform reglementărilor specifice:
Poți depune o plângere sau o reclamație astfel:
Clientul final depune reclamația către E.ON prin completarea „Formularului de înregistrare a plângerii", aceasta fiind ulterior înregistrată într-un sistem informatic cu număr, data depunerii, modul de preluare, subiectul plângerii, emitentul acesteia.
În funcţie de tipul plângerii, termenele legale de soluţionare şi răspuns sunt următoarele:
Plângerile pentru a căror soluţionare este necesară interacţiunea cu Operatorii de Distribuţie se transmit către aceştia pentru a se obţine punct de vedere privind aspectele sesizate de client, cu respectarea termenelor prevăzute de Standardul de performanţă pentru furnizarea energiei electrice.
În urma analizei efectuate se elaborează răspunsul, se înregistrează în sistemul informatic, iar acesta este transmis către client, conform termenelor menţionate.
Procedura de înregistrare, investigare şi soluţionare a plângerilor clienţilor finali de energie electrică poate fi consultată aici.
Pentru sesizarea deranjamentelor în furnizarea de energie electrică, pentru racordarea unui imobil la rețea, e necesar să iei legătura cu Operatorul de Distribuție din zona ta.
Datele de contact ale operatorilor de distribuție energie electrică sunt următoarele:
Vezi lista completă aici sau pe site-ul ANRE.
Întreaga listă a furnizorilor activi de energie electrică din România este disponibilă și actualizată pe site-ul ANRE și poate fi vizualizată aici.
1. Alegi o ofertă tip din piața liberă
2. Completezi și/sau ne transmiți următoarele documente
Contractul de furnizare a gazelor naturale se încheie, după caz, cu:
a) persoana care este titulara dreptului de proprietate sau de folosinţă asupra spaţiului care face obiectul locului de consum respectiv sau împuternicitul acesteia, în cazul imobilelor individuale;
b) persoana/reprezentantul legal care este împuternicită/ împuternicit în scris de proprietari, cu acordul majorităţii simple a acestora (cel puţin jumătate plus unu), în cazul imobilelor cu mai mulţi proprietari, dar cu un singur echipament de măsurare pentru decontare fiscală.
3. Încheiem contractul de furnizare
Ne poți vizita în magazinele E.ON, dar suntem disponibili pentru încheierea contractelor online. La E.ON poți încheia un nou contract de furnizare, poți schimba titularul contractului, poți să vii de la alt furnizor sau poți solicita montarea contorului după ce te-ai branșat la rețea, simplu și rapid, în 3 pași online prin accesarea eon.ro/contract-energie-electrica-gaz:
Apoi, ne ocupăm noi de tot și îți trimitem vești prin e-mail.
Poți încheia un contract de furnizare și prin accesarea platformei online a ANRE, posf.ro.
Poți plăti factura de gaze naturale până la data scadenței, menționată pe prima pagină, în termen de 15 sau 30 de zile de la data emiterii, în funcție de oferta E.ON aleasă de pe piața concurențială. După această dată, se pot calcula penalități pentru fiecare zi de întârziere.
Pentru ca noi să te anunțăm înainte de a fi deconectat, asigură-te că avem numărul tău de telefon mobil. Dacă l-ai schimbat recent, nu uita să îl actualizezi direct în contul tău E.ON Myline, printr-un apel la 0265 200 366 (tarif normal, din orice rețea de telefonie) sau în magazinele E.ON.
Pentru reluarea furnizării de gaze naturale după deconectare, este necesar să:
Apoi, ne străduim ca în maximum 1 zi lucrătoare, să beneficiezi din nou de furnizarea de gaze naturale.
Conversia metrilor cubi (unități de volum) în unități de energie (kWh) este obligatorie pentru toți furnizorii încă din 1 iulie 2008 conform Ordinului ANRE nr. 62/2008 privind aprobarea Regulamentului de măsurare a cantităților de gaze naturale tranzacționate în România, a fost reglementată conversia cantităților de gaze naturale în unități de energie. Conform acestuia, sistemele/mijloacele de măsurare a gazelor naturale utilizate trebuie să corespundă parametrilor de curgere (viteză, debit, presiune, temperatură), de calitate a gazelor naturale măsurate și de mediu în care acestea sunt montate. Conversia volumelor de gaze naturale în unități de energie se face aplicând formula: E = V(b) x H(s) unde E este energia gazelor naturale măsurată în kWh, V(b) reprezintă volumul corectat (volumul măsurat în condiții de bază) – mc și H(s) este puterea calorifică superioară la temperatura de combustie de 15°C - kWh/mc. Mai simplu, transformarea metrilor cubi în kilowați-oră se face după formula: mc x PCS = kWh.
Astfel, vom plăti puterea de încălzire a gazului consumat și nu volumul acestuia. De ex: la 250 (mc) consumați x 10,52 (kWh/mc) PCS în zona Tîrgu-Mureș = 2.630 kWh.
Pe facturile de consum E.ON apare atât cantitatea consumată în mc cât și echivalentul în kWh în tabelul „Date contor”.
Dacă ai suspiciuni privind calitatea gazului furnizat, iar pe factură vezi lunar o valoare PCS în jur de 10,5, e posibil să existe o problemă tehnică și poți solicita o investigație la distribuitor. Ne poți scrie aici, iar noi transmitem mai departe solicitarea la Operatorul de Distribuție din zona ta.
Conform reglementărilor ANRE, consumatorii racordați la sistemul de distribuție a gazelor naturale sunt clasificați în categorii în funcție de cantitatea de gaz consumată anual. Majoritatea clienților casnici au un consum mai mic de 280 MWh/an, drept urmare fac parte din categoria C1. Categoria de consum sta la baza stabilirii diferențiate a tarifului de distribuție gaze naturale, care este o componentă a prețului final facturat. Categoriile de consum sunt:
Prin urmare, în cazul în care consumul anual înregistrat de consumatorul final este mai mare sau mai mic decât categoria de consum din care face parte, la finalul perioadei calendaristice se va emite o factură de reîncadrare la tariful aferent noii categorii de consum.
Clientul casnic poate fi înregistrat drept client vulnerabil de gaze naturale dacă îndeplineşte cel puţin una dintre următoarele condiţii:
Dacă un client vulnerabil îndeplineşte ambele condiţii de mai sus, acesta beneficiază de facilităţile corespunzătoare fiecărei categorii.
Criteriile de încadrare a unui client casnic în categoria clienților vulnerabili sunt stabilite de către instituțiile statului cu atribuții în domeniul protecției sociale.
Tipurile de facilități asigurate clienților vulnerabili sunt:
din motive de venituri reduse:
din motive de sănătate/vârstă:
Consultă Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.
În calitate de consumator de gaz, tu ești responsabil de buna funcționare a instalaţiei de utilizare, de la regulator şi contor, până la aparatul de utilizare a gazelor naturale.
Așadar, ești obligat să asiguri:
pe cheltuiala proprie și doar cu un operator economic autorizat ANRE. Lista operatorilor autorizați o găsești pe site-ul ANRE.
Din motive de siguranţă şi pentru evitarea sistării alimentării cu gaze naturale, lucrările de revizie şi verificare tehnică periodică trebuie efectuate în termenul de scadenţă, termene precizate pe factura de consum, a doua pagină, și în contul E.ON Myline, secțiunea „Verificări și revizii”.
Mai multe detalii despre aceste servicii tehnice găsești aici.
Factura pentru aceste lucrări, o primești direct de la prestator și trebuie să o plătești direct către acesta, conform indicațiilor de pe factură. În cazul în care aceste servicii sunt incluse în abonamentul E.ON, contravaloarea lor va apărea pe factura de consum.
Termenul de valabilitate al lucrărilor se va actualiza pe factură și în contul E.ON Myline, în 35 de zile de la data executării.
Îți recomandăm achiziția unui pachet E.ON ServExpress PRO care îți asigură executarea acestor servicii mereu la timp, doar cu tehnicieni autorizați. În plus, plata o faci prin abonament lunar, direct pe factura de consum. Află mai multe și semnează un contract online aici.
Verificarea instalației de utilizare gaze naturale constă în depistarea eventualelor scăpări de gaze la presiunea gazului din instalație ți se efectuează periodic, la maximum 2 ani de zile sau la cererea clientului.
Revizia instalației de gaze naturale constă în depistarea eventualelor scăpări de gaze la presiunea de rezistență respectiv de etanșeitate. Se demontează contorul și se pune proba de presiune pe instalație. Revizia se efectuează periodic, la maximum 10 ani sau după întreruperea utilizării instalației pentru o perioadă de timp mai mare de 6 luni, după orice eveniment care ar fi putut afecta instalația, la cererea clientului.
Vezi aici detalii complete.
Acestea trebuie prezentate operatorului autorizat ales să efectueze verificarea/revizia IUGN și trebuie păstrate pentru următoarele verificări.
Poți depune o plângere sau o reclamație astfel:
Clientul final depune reclamația către E.ON prin completarea „Formularului de înregistrare a plângerii", aceasta fiind ulterior înregistrată într-un sistem informatic cu număr, data depunerii, modul de preluare, subiectul plângerii, emitentul acesteia.
În funcţie de tipul plângerii, termenele legale de soluţionare şi răspuns sunt:
Indiferent de canalul pe care au fost înregistrate reclamațiile acestea sunt transmise departamentelor specializate din E.ON pentru un punct de vedere.
Punctul de vedere privind plângerea depusă de client se întoarce spre Departamentul Asistenţă şi Soluţionare Cereri Clienţi, care elaborează răspunsul, îl înregistrează în sistemul informatic și îl transmite către client, în conformitate cutermenele de mai sus.
Procedura de înregistrare, investigare şi soluţionare a plângerilor clienţilor finali de gaze naturale poate fi consultată aici.
Pentru sesizarea urgențelor (scurgeri gaz, explozii, incendii, întreruperi în furnizare), pentru probleme la contorul de măsură index și pentru racordarea imobilului la rețeaua de gaze naturale, trebuie să apelezi de Operatorul de Distribuție din zona locului tău de consum. Pe factura de consum, regăsești numele Distribuitorului tău.
Vezi datele de contact, numerele de urgență aici sau pe site-ul ANRE.
Dacă ai nevoie să vii în magazin, e necesar să îți programezi înainte vizita și nu mai stai la coadă. Folosește serviciul E.ON eBooking și te programezi în 3 pași simpli:
și ești preluat imediat de un consultant.
Vezi aici detalii complete. În secțiunea Contact găsești informații despre alte căi prin care poți lua legătura cu noi.
Date complete despre canalele prin care poți intra în legătură cu noi sunt descrise în secțiunea Contact.
1. Obţinere aviz tehnic de racordare
2. Proiectare şi execuţie instalaţie
3. Recepţia instalaţiei de alimentare şi utilizare
Pentru înregistrarea unei plângeri ne poți adresa prin:
Regiunea Nord: 0364 403 384
Regiunea Sud: 0369 403 767
Regiunea Vest: 0356 803 351
Regiunea Est: 0234 205 255
Asistent Manager Vânzări: 0365 403 363
Neînțelegerile precontractuale pot fi soluționate pe cale amiabilă sau, în cazul nesoluționării părțile pot apela la ANRE, conform prevederilor Ordinului 35/2013. Neînțelegerile apărute în derularea contractului de furnizare pot fi soluționate pe cale amiabilă sau, în cazul nesoluționării părțile se pot adresa ANRE sau instanței competente, conform prevederilor Ordinului 61/2013.
Formularul dedicat adresării unei plângeri legate de furnizarea de electricitate este disponibil aici, iar pentru gaze naturale aici. Procedura de înregistrare, investigare și soluționare a plângerilor clienților business, comerciali și industriali de energie electrică poate fi consultată aici, iar pentru gaze naturale aici.
Ce este Direct Debit?
Direct Debit înseamnă debitarea automată a contului tău bancar cu contravaloarea facturilor de utilități sau servicii, mai exact modalitatea de plată prin care banca la care ai cont îți plătește facturile automat, în baza unor condiții stabilite de tine.
Tu decizi cât timp împuternicești banca să achite facturile E.ON emise pe numele tău și care este suma care poate fi debitată din contul tău lunar: poți defini o sumă fixă sau variabilă (cu sau fără plafon maxim).
Cum activez plata prin Direct Debit?
Solicită acest serviciu băncii tale, dacă ești client BRD, BCR, ING Bank, Banca Transilvania sau Raiffeisen Bank.
Dacă ai cont deschis la BCR, Raiffeisen Bank sau ING Bank, intră în aplicația băncii unde ai cont bancar și completează datele necesare.
Dacă ai cont bancar la altă bancă din lista de mai sus, este necesar să mergi la o agenție a băncii, o singură dată, cu o factură E.ON și să completezi o cerere de activare Direct Debit. Verifică pe site-ul băncii tale restul condițiilor de activare Direct Debit.
După ce ai activat Direct Debit la banca unde ai deschis un cont bancar, banii reprezentând valoarea lunară a facturii sunt retrași automat din contul tău, la data scadenței facturii.
Poți activa acest serviciu oricând în decursul lunii.
Ce se întâmplă dacă nu am bani suficienți în cont?
Banca plătește facturile în ziua scadenței. Pentru aceasta e nevoie doar de asigurarea în cont a sumei necesare plăților, cu cel puțin o zi înaintea datei scadente. Poți verifica data scadentă aferentă facturii tale, întrucât aceasta apare pe fiecare factură.
Dacă nu ai bani suficienți în cont, vei fi informat și vei putea să achiți facturile prin altă modalitate de plată.
Care sunt avantajele plății prin Direct Debit?
Solicitarea de intervenții tehnice, în cazul unei urgențe apărute la centrala termică achiziționată într-un pachet E.ON Life sau E.ON Life Plus, se face prin apel telefonic nonstop la numărul: 0232 421 999.
Poți apela acest număr și dacă ai nevoie de îndrumări privind pornirea/oprirea centralei, setarea temperaturii sau a modului de funcționare vară/iarnă.
Da. Poți achita într-o tranșă contravaloarea centralei și a serviciilor aferente instalării și punerii în funcțiune. Restul serviciilor se vor factura lunar, sub formă de abonament fix pe factura de consum gaz, reprezentând contravaloarea serviciilor tehnice prestate pe durata contractului.
Accesează Servicii și ajutor - Soluții energetice E.ON - Ieșire anticipată din contractul E.ON Life și urmează pașii indicați.
Poți oricând renunța la contractul tău E.ON Life sau E.ON Life Plus.
În acest sens, trebuie să ne trimiți o solicitare scrisă prin accesarea „Servicii și ajutor - Soluții energetice E.ON”, categoria „Ieșire anticipată din contractul E.ON Life”.
Completează integral formularul și trimite solicitarea, apoi așteaptă vești de la noi.
Dacă soliciți încetarea contractului înainte de termen - ieșire anticipată - îți vom emite o factură finală conform graficului de ieșire din contract prevăzut în Anexa 4 a contractului tău E.ON Life, respectiv Anexa 2 din contractul E.ON Life Plus. Suma facturată depinde de numărul ratelor lunare achitate până la momentul solicitării ieșirii din contract.
După achitarea acestei facturi, contractul se consideră încetat. E important să știi că după emiterea facturii finale, nu vei putea reveni la plata în rate lunare.
Solicitarea de intervenții tehnice, în cazul unei urgențe apărute la echipamentele de aer condiționat achiziționate într-un pachet E.ON Cool, se face prin apel telefonic nonstop la numărul: 0232 421 999.
Poți apela acest număr și dacă apare o urgență la instalația electrică din interiorul locuinței, conform condițiilor contractuale.
Poți oricând renunța la contractul tău E.ON Cool.
În acest sens, trebuie să ne trimiți o solicitare scrisă prin accesarea „Servicii și ajutor - Soluții energetice E.ON”, categoria „Ieșire anticipată din contractul E.ON Cool”.
Completează integral formularul și trimite solicitarea, apoi așteaptă vești de la noi.
Dacă soliciți încetarea contractului înainte de termen - ieșire anticipată - îți vom emite o factură finală conform graficului de ieșire din contract prevăzut în Anexa 4 a contractului tău E.ON Cool. Suma facturată depinde de numărul ratelor lunare achitate până la momentul solicitării ieșirii din contract.
După achitarea acestei facturi, contractul se consideră încetat. E important să știi că după emiterea facturii finale, nu vei putea reveni la plata în rate lunare.
Dacă ai semnat un contract de prestări servicii pentru E.ON ServExpress, E.ON Life, E.ON Life Plus, E.ON Cool, E.ON Duo Assist, E.ON Duo Assist PRO, E.ON Assist Gas Plus sau E.ON Assist Electric Plus și îți apare o urgență la instalația electrică, apelează la orice oră numărul de telefon 0232 421 999.
Intervențiile de urgență 24/7 includ:
și presupun în caz de nevoie, deplasarea la locul de consum în maximum 6 ore de la sesizare.
*În situația în care este necesară desigilarea/resigilarea contorului/firidei de branșament pentru lucrări de mutare sau înlocuire tablou electric, este necesară și intervenția operatorului de distribuție.
Acestea trebuie prezentate operatorului autorizat ales să efectueze VTP-ul centralei termice și trebuie păstrate pentru următoarele verificări.
Dacă prin contractul încheiat cu E.ON ai incluse servicii periodice obligatorii precum: verificarea tehnică a centralei termice (VTP), verificarea/revizia instalației de utilizare a gazelor naturale (VIU/RIU), înainte de expirarea acestora, vei fi contactat de către echipa E.ON Asist Complet pentru programarea zilei și orei în vederea prestării lucrărilor.
Din rațiuni de siguranță și pentru ca lucrurile să decurgă așa cum sunt precizate în contract, te rugăm să ne comunici ori de câte ori îți schimbi datele de contact, de ex. numărul de telefon mobil.
De regulă, contractele E.ON ServExpress se încheie pe o perioadă de 24 de luni, cu prelungire automată. Poți denunța oricând contractul astfel:
În cazul în care, ai avut servicii prestate cu cost mai mare decât cele achitate până la data încetării, datorezi diferența către E.ON. Pentru aceasta, îți vom emite o factură finală înainte de reziliere.
Apoi, accesează eon.ro/myline ori de câte ori dorești să intri în contul tău.
În cazul în care nu ai accesat link-ul din e-mail și nu ai confirmat deschiderea contului în 24 de ore (link-ul a expirat), trebuie să reiei procesul de deschidere cont și vei primi un nou e-mail.
Dacă ești client nou și ai semnat de curând un contract online cu E.ON, îți creem noi cont E.ON Myline. Ce ai de făcut? Activează-l prin accesarea linkului pe care îl primești pe e-mail. După ce primești contractul prin e-mail, vei regăsi în cont modificările făcute pe locul de consum. Tu nu ai de făcut nimic!
Descoperă toate avantajele E.ON Myline aici.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces, ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Pentru ștergerea unui cont E.ON Myline urmează pașii:
*Nu poți șterge un cont care are activată factura electronică pentru cel puțin un loc de consum. Pentru acest caz, trebuie să dezactivezi mai întâi factura electronică.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Dacă nu mai știi parola contului tău sau dorești să o schimbi:
Noua parolă trebuie să fie alcătuită din minimum 8 caractere, dintre care cel puțin o cifră și o literă mare.
Asigură-te că reții parola după modificare sau, la autentificare în cont, bifează căsuța „Vreau să rămân autentificat” pe acest dispozitiv pentru a nu fi necesar să introduci parola de fiecare dată când intri în contul tău.
*Link-ul de resetare a parolei primit pe e-mail este valabil 24 ore de la solicitare şi până la finalizarea cu succes a procesului de schimbare a acesteia sau până la solicitarea unei noi resetări de parolă.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Pentru schimbarea adresei de e-mail asociată contului tău, urmează pașii de mai jos.
În scurt timp, vei primi pe noua adresă de e-mail o confirmare a modificării efectuate.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Ca să te asiguri că primești mesajele de la noi privind perioada de transmitere index, emiterea facturilor și alte informări legate de contractul tău:
Poți opta între e-mail, și astfel vei primit pe adresa ta toate mesajele de interes de la noi, în Myline, și astfel vei primi notificări în contul tău în secțiunea „Mesaje”, în aplicație și astfel vei primi push-notifications de la noi direct pe telefon. Dacă ai mai multe locuri de consum în cont, alege pentru fiecare sau pentru toate, cum să te ținem informat.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Pentru a activa factura electronică/nline/pe e-mail trebuie să ai un cont personal creat în E.ON Myline, apoi:
Pe adresa de e-mail alocată contului E.ON Myline vei primi în scurt timp confirmarea activării facturii electronice. Factura electronică se activează în maximum 24 de ore de la completarea pașilor de mai sus.
sau:
Trebuie să știi că:
Poți dezactiva factura electronică după 30 de zile de la activarea ei, dezactivarea efectuându-se imediat:
*Dacă ai mai multe locuri de consum și vrei să activezi/dezactivezi factura electronică pentru fiecare, trebuie să repeți pașii de mai sus, alegând pe rând fiecare loc de consum prin click pe săgeata din dreapta adresei acestora.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Pentru plata facturilor din contul E.ON Myline, ai nevoie de un card bancar și urmează pașii de mai jos:
Acum, poți achita simultan mai multe facturi, chiar și de pe mai multe locuri de consum. Le selectezi pe rând, se adaugă în coș, apoi achiți printr-o singură tranzacție.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Dacă ai factura electronică activată:
În aceeași secțiune regăsești lista facturilor neachitate, inclusiv facturile emise pentru prosumatori.
Nou! Acum, nu mai e nevoie să tipărești factura pentru a o plăti la magazin sau bancă, nici să o descarci pentru a o trimite altcuiva:
Deși ne străduim să ai acces în ziua emiterii facturii la vizualizarea și descărcarea ei, din cauze tehnice, e posibil ca acest lucru să se întâmple abia după 48 de ore.
În cazul în care factura electronică nu este activată, poți vizualiza în contul tău:
și o poți plăti cu ajutorul unui card bancar. Pentru detalii complete și pentru a descărca factura pe laptopul sau telefonul tău în format pdf, e necesar să activezi factura electronică. Vezi aici toate avantajele cu care vine la pachet factura electronică E.ON.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Pentru a vizualiza datele contractului tău:
Vezi detalii despre contractul tău precum: număr, status și termen valabilitate, tipul produsului achiziționat și componentele de preț. dacă ai încheiat cu noi și un contract de achiziție centrală termică, aer condiționat etc. găsești toate detalii acestora în același loc.
Dacă pe factura ta de electricitate apare "Electricitate Serviciu Universal (SU)", iar pe cea de gaze naturale ai produsul E.ON Standard Gas, înseamnă că nu ai optat încă pentru un produs de energie din piața concurențială/liberă. Vezi aici ofertele noastre și cum poți schimba contractul de furnizare.
Dacă dorești să schimbi adresa de corespondență la care primești comunicări scrise de la noi:
*Dacă ai mai multe locuri de consum, trebuie să repeți pașii de mai sus pentru fiecare.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Dacă vrei să actualizezi date personale ca: nume, prenume, telefon, e-mail, parolă sau să te loghezi în cont cu Facebook, Apple:
Ține cont că actualizarea informațiilor de aici, NU schimbă datele de pe contract, factură ci doar datele alocate contului. Pentru a actualiza datele tale din contract, facturi, e necesar să iei legătura cu noi, prin unul din canalele de Contact.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Pentru a înregistra indexul autocitit de pe contor, trebuie ca locul de consum să se afle în perioada activă. O găsești menționată pe factură și în ecranul principal din contul E.ON Myline, sub sold.
Dacă ești în perioada activă:
Odată trimis un index, acesta mai poate fi modificat doar până la finalul zilei următoare de la transmiterea inițială.
Pentru a vizualiza istoricul indecșilor transmiși, dă click pe secțiunea „Calendar citire contor”.
*Dacă mai ai și alte locuri de consum în perioada activă, selectează locul de consum în cauză și reia pașii de mai sus.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Acum poți simula factura de consum și poți solicita emiterea ei în avans, imediat după ce transmiți indexul autocitit.
Ce trebuie să faci?
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Pentru a seta cantitățile de energie în mc, kWh sau lei, pe care vrei să le luăm în considerare la emiterea facturilor de estimare, e necesar să actualizezi Convenția de consum:
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Accesează secțiunea „Grafice” din contul tău E.ON Myline și vizualizează:
pe fiecare loc de consum. Poți de asemenea exporta aceste date sub formă tabelară, iar apoi, pe baza acestora, poți modifica convenția de consum, astfel încât cantitățile lunare estimate de energie, să fie cât mai apropiate de consumul tău. Astfel, eviți facturile negative la regularizare/plățile în avans ori valori prea mari pe factură după citirea contorului de către Operatorul de Rețea/Distribuție.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Dacă dorești să adaugi un client nou în contul tău E.ON Myline trebuie să ai la îndemână codul de client și codul de încasare, ambele disponibile pe prima pagină a facturii tale de consum:
Pentru a șterge un client adăugat:
*Nu poate fi șters un client dacă factura electronică este activată pe cel puțin un loc de consum. Dezactivează mai întâi factura electronică de pe acel loc de consum.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Dacă dorești să adaugi un loc de consum în contul tău E.ON Myline trebuie să ai la îndemână codul de client și codul de încasare, ambele disponibile pe prima pagină a facturii tale de consum.
Dacă ai semnat de curând un contract online cu E.ON, pe eon.ro și:
Locurile de consum adăugate nu pot fi șterse, doar dezactivate, iar pentru a dezactiva un loc de consum:
*Nu se poate dezactiva un loc de consum dacă ai factura electronică activată la acel loc de consum. E necesar să dezactivezi mai întâi factura electronică, apoi să urmezi pașii de mai sus.
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă întâmpini probleme legate de contul tău E.ON Myline, ne poți scrie direct pe E.ON Chat.
Dacă dorești să adaugi un loc de consum sau un client în contul tău E.ON Myline, dar primești o eroare de tipul „Acest loc de consum / acest client este deja asociat unui cont E.ON Myline”:
Dacă dorești să ai acces 24/7, de oriunde la contul tău, descarcă gratuit aplicația E.ON Myline din Google Play, App Store sau Huawei AppGallery și folosește aceleași date pentru acces ca cele utilizate pentru crearea contului pe site-ul eon.ro.
Dacă solicitarea ta e mai complexă, nu-i nimic. Accesează „Servicii și ajutor”, consultă secțiunile de suport, iar dacă nu găsești soluția pe loc, ne transmiți de acolo un e-mail. Răspundem în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de 30 de zile.
Servicii și ajutor