Fiecare loc de consum are alocat un interval activ de transmitere a autocitirii. Acest interval este de regulă de 7 zile, identic în fiecare lună, și este stabilit de către Operatorul de Distribuție/ Distribuitorul din zona locului de consum, nu de către furnizorul cu care ai încheiat contract.
De ce? Pentru că Distribuitorul este proprietarul contorului de măsură, acesta îl verifică, înlocuiește, acesta îl repară, tot el este obligat să facă citirea consumului la fiecare 3 luni, index pe care îl comunică apoi furnizorului, pentru ca acesta din urmă să emită factura de regularizare.
De regulă, toată lumea, client casnic sau firmă. Astfel, ne asigurăm că și în cazul unor probleme de comunicație între contor și sistemele informatice ale Operatorului de Distribuție, tu poți să ne comunici cât ai consumat, pentru a fi facturat cât mai corect.
La noi, chiar și cei care au montat la locul de consum un contor smart/inteligent - prin intermediul cărora indexul se transmite de la distanță, automat la Distribuitor - pot transmite indexul în perioada de autocitire. Recomandăm acest lucru pentru situațiile în care, din diverse motive tehnice, indexul nu ajunge direct la OD.
În România sunt instalate o gamă largă de modele, cele mai întâlnite fiind cele cu afișaj mecanic, electronic și inteligente.
La energie electrică
Pentru gaze naturale
Vezi aici tipurile de contoare existente și cum se transmite indexul autocitit pentru fiecare dintre acestea.
Noi, la E.ON, îți punem la dispoziție următoarele canale de transmitere a indexului autocitit online și telefonic.
Avantaje? Dacă ai și factura electronică activată, poți solicita imediat și emiterea facturii de consum. Apoi, o primești în maximum 24 de ore.
Vezi oricând istoricul indecșilor facturați. Mai mult, dacă ai cont, setezi alerte și te anunțăm noi când se deschide intervalul de autocitire și când se închide.
Dacă nu ai un cont de client sau stai în chirie, poți transmite indexul accesând Transmite indexul autocitit
Nu ești familiarizat cu online-ul? Sună gratuit, nonstop, la 0800 800 900 și spune-ne cât ai consumat.
Odată trimis un index, acesta mai poate fi modificat doar până la finalul zilei următoare de la transmiterea inițială. De exemplu: ai trimis un index astăzi, 15 septembrie, ora 15:00. Îl mai poți modifica până pe 16 septembrie ora 23:59.
Folosirea acestui serviciu gratuit este o metodă simplă de a-ți urmări consumul, dar și de a-ți ține sub control valoarea facturii, pe lângă faptul că poți prevedea oarecum din timp impactul facturilor de utilități în bugetul gospodăriei.